Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

RockIsNotDead, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 222 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Są jak brzytwa, trzeba uważać żeby kierowcy z tyłu nie wjechali nam w tyłek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Drogie zawieszenie z przodu
Silnik : Droga wymiana rozrządu
Przeniesienie napędu : Psujące się i drogie w naprawach automaty typu Multitronic i Zwykłe 4 biegowe.
4,0
Całokształt
Jest ok.
Wrażenia
3,0
Silnik
Szału nie ma akurat w tej kwestii. AFN + automat + taka masa do rozpędzenia czynią te auto powoli rozpędzającym się czołgiem. Żeby nie być gołosłownym przedstawię moje pomiary przyśpieszenia: 0-100 km/h 14 sekund 60-100 km/h 9,5 sekund 80-120 km/h 10,5 sekund. Silnik jest dobry na autostradę, gdy są 2 pasy. Na drogach krajowych troszkę ciężko się wyprzedza.
2,0
Skrzynia biegów
4 biegowy automat, są awaryjne. Moja już szarpie przy mocniejszych depnięciach (przy zmianie biegu). Koszt remontu ponoć 3-4 tys zł. Z tej racji taka a nie inna ocena.
5,0
Układ jezdny
Tutaj brak zastrzeżeń. Komfort, przyczepność na zakrętach. Czego chcieć więcej :)
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, dookoła łanie przeszklona, tylko malutkie lusterko prawe czasami denerwuje, ale można zmienić na wersje po liftingu.
5,0
Ergonomia
Jak przystało na auto z grupy VW doskonała ergonomia, choć akurat A6 nudnej deski nie ma jak przykładowo passat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima oczywiście jak jest dobrze utrzymana potrafi zrobić igloo w aucie, nawet przy takich upałach jakie są teraz (35 stopni). Ogrzewanie w zimę sprawowało się doskonale, szybko grzeje i chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do BMW 5 e39 zarówno z przodu jak i z tyłu więcej miejsca, zwłaszcza czuć to z tyłu. W porównaniu do E klasy okularnika różnica już nie jest widoczna, aczkolwiek w Mercedesie wciąż jest mniej miejsca z tyłu (za to bagażnik większy).
4,0
Wyciszenie
Autko gdyby nie mały silnik i potrzeba wchodzenia na obroty było by cichutkie, co potwierdzają inni użytkownicy A6. Ale akurat moja idealna nie jest, dlatego wystawiam 4.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do ekonomiczności silnika to jest doskonale (5). Niestety serwis wychodzi drożej niż konkurencja. W BMW 5 e39 jest łańcuch, a A6 1.9 TDi żeby wymienić rozrząd trzeba rozbierać cały przód (większy koszt robocizny), to samo jeśli chodzi o zawieszenie, z przodu wahacze aluminiowe są po prostu drogie. Porównania do okularnika niestety nie mam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało 25 tys. Aktualnie po 2 latach straciło na wartości ok 3-4 tys. Myślę że źle nie jest. 2 lata temu autko robiło jeszcze małe show w PL, dziś jeździ ich pełno. Myślę że warte było swojej ceny. Jest komfortowe, potrafi być oszczędne, no i przestrzeń bagażowa kombi kilka razy się przydała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami jakieś drobiazgi się zdarzą, ale to normalne i w każdym aucie coś się popsuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych poważnych usterek. Ale będzie skrzynia więc dam 4.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Avant