Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

moto_fan, 12 lat temu
Silnik 4.2 V8 300KM 221kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 282 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fenomenalny, nietuzinkowy, ponadczasowy, brak mi słów..
4,0
Całokształt
Reasumując: Bardzo długo szukałem Audi S6 C5 z manualną skrzynią biegów, jednak po obejrzeniu około 15 egzemplarzy zwyczajnie sobie odpuściłem. Okazało się, że fundusze były niewystarczające na zakup auta idealnego więc zdecydowałem się na zakup \"zwykłej\" 4.2 V8 w stanie absolutnie idealnym. Noszę się z zamiarem sprzedaży auta, z jakiego powodu? Nie jest to auto dla mnie, o czym przekonałem się po kilku miesiącach, co nie znaczy , że oceniam go źle, wręcz przeciwnie. Jest to auto dla ludzi chcących mieć coś więcej niż zwykłe Audi A6, basowy ryk, piękna sylwetka, świetne wyposażenie, fantastyczny napęd 4x4, b.dobre osiągi, ekonomiczność w stosunku do osiągów(przy założeniu instalacji LPG) to z pewnością duże zalety. Ja poszukuję jednak auta o odrobinę bardziej sportowych właściwościach, przy zachowaniu przyzwoitego komfortu jazdy. Dozbierałem fundusze i stać byłoby mnie na zakup w równie idealnym stanie Audi S6 C5, lecz przyszła pora na zmianę marki, wybór padł na BMW E90 335D.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry. Przede wszystkim dźwięk - widlasta ósemka powala na kolana mnie osobiście, każdego miłośnika motoryzacji i nie tylko. Wśród przechodniów budzi podziw i zachwyt (każdy szuka wzrokiem sportowego super-auta..), czysty majstersztyk. Elastyczność, płynność rozwijania mocy, poezja. Wigoru odbiera niestety trochę ospały Tiptronic, lecz jest to kwestia przyzwyczajenia. Przy ostrej jeździe silnik potrafi czknąć trochę oleju, co przy tej pojemności, mocy i przebiegu nie powinno dziwić. Przyspieszenie do 100km/h nie jest najmocniejszą stroną (lekko ponad 7s), ale przy tej masie, napędowi 4x4, automatycznej skrzyni biegów i tak robi bardzo duże wrażenie.
3,0
Skrzynia biegów
5-biegowy Tiptronic z możliwością manualnej zmiany biegów (+/-) zarówno lewarkiem jak i w kierownicy. Co ok 200 tys niezbędna regeneracja, trzeba dbać o olej. Mając na uwadze rok produkcji auta, skrzynia nie jest najgorsza, kick-down choć odrobinę ospale - działa poprawnie. Osobie poszukującej sportowych osiągów w okolicach 6s do 100km/h polecam wersję S6 ze skrzynią manualną.
4,0
Układ jezdny
Dzięki legendarnemu napędowi QUATTRO, pewność w każdych warunkach jest nie do opisania. Przy sprawnym napędzie i dobrych oponach deszcz, śnieg, nie robią na aucie żadnego wrażenia. Auto nie jest do szaleństw, tylko do poprawnego, b.szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Dzięki wielowachaczowemu zawieszeniu auto prowadzi się komfortowo (posiadam opony 255/45/17) lecz szybkie sekwencje ciaśniejszych zakrętów nie są najmocniejszą stroną. Hamulce seryjne przy agresywnej jeździe dość szybko się przegrzewają i tracą swoją efektywność.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj absolutnie brak zastrzeżeń, widoczność bardzo dobra zarówno do przodu jak i do tyłu. Małe zastrzeżenie jedynie do wielkości prawego pomniejszonego lusterka. W mojej wersji wszystkie lusterka to fotochromy więc oślepianie np. w nocy jest mi zupełnie obce. Ta wersja silnikowa posiada poszerzane, \"nadmuchane\" nadkola (swoją drogą wygląda to fantastycznie) co powoduje, że przy manewrowaniu na ciasnych parkingach należy odrobinę bardziej uważać.
4,0
Ergonomia
Generalnie brak zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu. Bardzo wygodny uchwyt na kubek dla kierowcy/pasażera przedniej kanapy oraz podwójne uchwyty dla pasażerów z tyłu. W ramach wyposażenia przydane gadżety jak worek na narty, fajnie umiejscowiona apteczka (w podłokietniku tylnej kanapy). W mojej wersji wyposażenia brak jest sterowania radiem w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto pomimo sporych gabarytów nagrzewa i schładza się dość szybko, climatronic pracuje poprawnie. Przy ustawieniu żądanej temperatury na dalekich trasach praktycznie nie manewruję przy jej zmianie. Szyby w moim aucie praktycznie nie parują, jeżeli już się to zdarzy wówczas są odparowywane błyskawicznie. Podgrzewane przednie fotele oraz tylna kanapa to duży atut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni zarówno dla pasażerów przednich foteli jak i tylnej kanapy jest pod dostatkiem. Wygodny regulowany podłokietnik kierowcy/pasażera. Posiadam wersję zwykłą nie S6 co powoduje, że mam zwykłe fotele, nie RECARO. Są one wygodne, na dłuższe trasy bez zastrzeżeń, jednak podparcie lędźwi i nieco lepsze wyprofilowanie foteli RECARO chciałbym mieć w swoim aucie.
5,0
Wyciszenie
Gdy jedziemy spokojnie, wyciszenie jest bardzo dobre. Wciśnięcie pedału w podłogę, powoduje wewnątrz ryk za który kocham to auto. Jest to fenomenalny dźwięk powodujący ciarki na plecach, z zewnątrz również jest nie do opisania...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko mówić o ekonomiczności w przypadku auta o takich gabarytach z silnikiem V8, napędem QUATTRO, masie 1900kg z automatyczną skrzynią biegów...Jednak reasumując (PB98): miasto: b.dynamiczna jazda lub korki: 22-25, spokojna: 18-20, trasa: b.dynamiczna: 14-16, spokojna: 12-14. Ciężko mi to skomentować, wielu ludzi zakłada gaz do tego auta i wcale się nie dziwię, ja do ekonomicznej jazdy posiadam inne auto. Jestem miłośnikiem motoryzacji i ze względu poprzedniego właściciela (jeszcze większego fanatyka, któremu chylę czoła ile włożył w auto serca i pieniędzy) i stan mojego auta nie zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za tą cenę (podkreślam, że super zadbane C5 4.2 V8 musi kosztować więcej niż chociażby 1.8T, 2.4, 2.8 czy 2.5 TDI) otrzymujemy auto nietuzinkowe, które zaskakuje pod wieloma względami przeciętnego kierowcę i jest warte każdej wydanej złotówki. Zakładając instalację gazową auto staje się stosunkowo ekonomiczne (śr. spalanie gazu 18-22 litry). Części oraz eksploatacja są sporo droższe (chociażby wymiana oleju, rozrządu - choć w porównaniu do S6 i tak jest niższa), lecz naprawdę warto, zdecydowanie polecam każdemu miłośnikowi motoryzacyji!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiadam zbyt krótko, by się wypowiedzieć. Do tej pory wymieniałem tylko olej (Castrol 10W60).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek. Auto posiadam zbyt krótko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Avant