Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

camelmg, 14 lat temu
Silnik 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C5 Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,46
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Reakacja znajomych: ale super samochód, Twój? [...] 2,8 quattro automat?! Zwariowałeś?! ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Odpowietrzanie odm: wypycha olej uszczelkami: pokrywami zaowrów, zimmeringami kół - cieknie również z okolic rozrządu - rozrząd jest na pasku!!
Układ hamulcowy : Brak komunikacji z modułem ABS - nie dość, że pogarsza bezpieczeństwo w czasie złych warunków to jeszcze uniemożliwia pracę komputera pokładowego
3,0
Całokształt
Po przesiadce z Mercedesa jestem po prostu rozczarowany pod każdym względem. Ale to jest tak jak mój ojciec mówił: niby wszystko super, ale ciągle coś nie pasuje...
Wrażenia
2,0
Silnik
Niezła kultura pracy, super brzmienie i super spalanie jak na konfiguracje: Avant, Q + Tip ;-) Niestety fatalne osiągi spowodowane automatem. Powyżej 10 sekund do setki to jak na 190KM słabo. Powyżej 100 robi się nieco lepiej, ale to i tak na poziomie 1,9TDI w manualu...
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 5HP19FLA - bardzo fajna bo mimo, że nikt nigdy oleju nie zmieniał to nie szarpie, ale osiągi bardzo fatalne. Pod tym względem Subaru wraz z nissanowskimi skrzyniami gniecie Audi. Mam nadzieje, że nowsze modele lepiej sobie radzą. Uwielbiam automaty, ale Q + Tip to jest porażka.
4,0
Układ jezdny
Naprawdę nieźle. Moje zawieszenie ma nieco luzów (czego się spodziewać po 300 tys ++ na oryginale) ale prędkości 140kmh i koleiny nie robią na tym aucie większego wrażenia. Nówką musiało się super jeździć. Mimo słabej trwałości jestem w stanie poświęcić się dla tego prowadzenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc przeciętna, w normie po prostu. Choc nie wiem jak zwykłe kombiaki, ale jest ok. Trochę na minus zewnętrzne lustra bo w czasie deszczu nie potrafią wyschnąć (oczywiście grzane w serii) i widoczność spada drastycznie.
3,0
Ergonomia
Również przeciętnie. Super fotele bo 1000km na nich to nie jest żaden problem (konfiguracja lędźwi w standardzie!), ale wkurza pare mankamentów (przełączniki zespolone, itp). Za dużo regulacji paradoksalnie powoduje problem, żeby się usadowić. Zbyt słaba regulacja wzdłużna fotela uniemożliwia wygodną pozycję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W sumie spoko. Podczas ulewy nie radzi sobie nieco nawiew czołowej szyby i paruje zaczynąć od dolnych narożników. Dmuchawa ma co robić i robi się głośno... Nie zapomniałbym o dmuchającym szyberdachu w głowe - w upał może to fajne, ale od upałów jest klimatyzacja...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czego się spodziewać po tak wielkim aucie. Z przodu miejsca, z tyłu miejsca, jeszcze wózek z dzieckiem i namiot się zmieszczą :)
4,0
Wyciszenie
Doskonale to nie jest, ale do 140kmh 100% komfortu - to lubię :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik to tak jak pisałem jest super. Z LPG robi się \"doskonale\" :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 20 tys (tyle mnie wyszło z pakietem startowym) auto jest obszerne i stosunkowo komfortowe, jednak miłosnika innych pojazdów to wciąż zwykłe wozidło. Imho BMW lepiej w tej kwestii się prezentuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Taka sobie. Psuje się wiele rzeczy: odpowietrzanie silnika (tzw ezektor, układ górnych odm), przekładnia z Servotroniciem (moja np. cieknie), moduł ABS umieszczony na nadkolu, wspomaganie hamulców i oczywiście zawieszenie - o pierdołach nie wspominając...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Taka sobie. Psuje się wiele rzeczy: odpowietrzanie silnika (tzw ezektor, układ górnych odm), przekładnia z Servotroniciem (moja np. cieknie), moduł ABS umieszczony na nadkolu, wspomaganie hamulców i oczywiście zawieszenie - o pierdołach nie wspominając...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V quattro 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
84,50 zł
12,5
l/100km
14,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 Avant