Silnik
: dynamiczny, elastyczny stosunkowo oszczędny (biorąc pod uwagę masę auta) i o niskim poziomie awaryjności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: napinacz paska wieloklinowego - skorodowana sprężyna
5,0
Całokształt
Może będę niezbyt obiektywny ale na 5. Jak dla mnie auto idealne dla 4 osobowej rodzinki, niezawodne, dynamiczne i dające radość z jazdy pod warunkiem, że się o nie dba. Potrafi się odwdzięczyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jako jednostka 4 cylindrowa wspomagana turbosprężarką silniczek spisuje się całkiem nieźle.
4,0
Skrzynia biegów
Drobne luzy powstrzymują mnie przed nadaniem oceny 5 ale przy moim przebiegu to chyba normalne. W mojej ocenie fantastyczna 2 i 3.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie komfortowe, wielowahaczowy przód doskonale tłumi nierówności ale dość kosztowny w wymianie.
Komfort
5,0
Widoczność
bez komentarza. Jak dla mnie idealna.
5,0
Ergonomia
Jak wyżej. Możliwości regulacyjne siedzenia i kierownicy oraz rozmieszczenie najważniejszych przełączników jak zawsze rozplanowane z niemiecka precyzją i intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa tak jak tego należy oczekiwać od układów typu klimatronic.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca bardzo dużo dla wszystkich :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie prawie bardzo dobre. Przy wyższych prędkościach silnik słychać moim zdaniem trochę zbyt głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1500 kg samochód z silnikiem turbo nie jest najgorzej. trasa 7,2-8, miasto 10-12 oraz relatywnie niskie ceny części zamiennych powodują, iż auto
z tym silnikiem nie jest najdroższe w utrzymaniu. Jedyny mankament to wysoki koszt wymiany przedniego zawieszenia przy założeniu, że zastosujemy części o wysokiej jakości a innych nie polecam wkładać :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w chwili obecnej koszt zakupu auta nawet z 2004 roku w stosunku do jakości wykonania jest i tak doskonały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dla mnie doskonała. W aucie z 99 roku, które posiadam od ponad 3 lat uszkodzeniu uległ jedynie napinacz paska wieloklinowego. Koszt części 150 zł wymiana 50. Reszta to wymiany typowo eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK POWAŻNYCH USTEREK:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]