Silnik
: Mocny idealnie nadaje się do ciągnięcia ciężkiej przyczepki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problem z mechanizmem regulacji nawiewów, zacinający się licznik prędkościomierza.
4,0
Całokształt
Oceniam to auto na 4. Dobre auto do sprawnego poruszania się.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,6 v6 150 km to bardzo wytrzymała konstrukcja. Przy utrzymywaniu obrotów powyżej 3 tys nadaje autu dobrą dynamikę. Silnik, który obecnie pracuje w moi samochodzie był przekładany i pochodzi z audi rozebranego na części prosto z Niemiec z oryginalnym przebiegiem 170 tys km. Charakteryzuje się dużo lepszą kultura pracy od tego który był wcześniej. Ma mniejszy przebieg, pracował cały czas na pełnym syntetyku i nie był zagazowany. Przy długiej pracy przy prędkościach powyżej 140 km/h temperatura na nowym silniku nie przekracza 120 stopni, gdzie na poprzednim wynosiła nawet 130.Wszystkie silniki 2,6 abc mają specyficzną charakterystykę pracy przy odpaleniu kiedy chodzą na automatycznym ssaniu chodzą bardzo głośno jakby miały dziurę w tłumiku. Po wyłączeniu się ssania cichną i delikatnie mruczą. Jeszcze jedna ciekawostka silnik ten przy mocnym pociągnięciu na obrotach wydaje charakterystyczny świst.
4,0
Skrzynia biegów
Jest to 4 biegowy nie zawodny automat, jednak na autostradzie brakuje tego 5 biegu.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny moim zdaniem jest słaby. Porównując do tego jaki miałem w bmw to niestety jest dużo gorzej. Auto jeździ najlepiej na wprost. W zakrętach ostrych się buja i na nierównościach zachowuje się jak drabino wóz. Pomimo, że zrobiłem tym autem dość dużo kilometrów nie mam do układu jezdnego takiego zaufania jak do tego w moim poprzednim bmw e30.
Komfort
3,0
Widoczność
Komfort jazdy jest przeciętny, mogło być dużo lepiej.
4,0
Ergonomia
Tutaj nie można mieć zastrzeżeń. Sam kokpit jest bardzo ładny i budzi miłego odczucia. Deska spodoba się osobą którą lubią większą liczbę zegarów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo się nagrzewa i słabo wentyluje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla 4 osób jest oki.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie niestety jest bardzo złe. Przyczyną tego tkwi prawdopodobnie w tym, że auto jest powypadkowe. Jeśli auto zostało źle spasowane i użyto starych uszczelek to efekt będzie taki że powyżej 120 w aucie szumy są dokuczliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części na przyzwoitym poziomie nie ma tragedii. Konstrukcja jest prosta stąd też naprawy nie najdroższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od szczęścia. Bo na rynku wtórnym nie ma dużo audi a6 c4. Jeśli auto jest serwisowane i nie było wypadkowe warto dać za nie nawet 10 tys zł. Jeśli jednak było wypadkowe nie jest warte więcej niż 4 tys zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli auto jest serwisowane nie będzie żadnych problemów z niezawodnością.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie usterki w moim samochodzie wynikały z niedbalstwa poprzednich właścicieli, którzy przy sprzedaży opisywali się jako fanatycy marki audi a jedyną rzeczą o jaka ich interesowała to wymiana blendy na tylnej klapie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.6 V6 150KM 110kW
[l/100km]