Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C4 Sedan

Adrian, 8 lat temu
Silnik 2.0 101KM 74kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 420 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C4 Sedan 2.0 101KM 74kW 1994-1997 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest perfekcyjnie ocynkowany. Te samochody mają ponad 20 lat a rdzy prawie brak ! Hondy i Bmw z tych roczników już mają dziury na wylot i dwie tony szpachli z każdej strony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Bijące tarcze hamulcowe przód.
5,0
Całokształt
Wcześniej miałem model 100 C4 więc A6 C4 nie jest dla mnie nowością. Ten model Audi jest wg. mnie ostatnim fajnym samochodem tej marki po za popularną 80tką i jej siostrą 90tką. Audi C4 jest jak czołg. Zawieszenie jest dosłownie pancerne biorąc pod uwagę nasze drogi, wnętrze świetnie wyciszone. Samochód jest generalnie bardzo dobrze poskładany, nic nie trzeszczy wewnątrz nawet po przebiegach 400-500 tys. km ! Z wygląda pięknie za to wewnątrz to już mistrzostwo świata. Każdy kto wsiada zakochuje się w tym samochodzie a jeżeli dodatkowo pod maską jest jeden z silników V6 to ciężko z niego wysiąść :).
Wrażenia
4,0
Silnik
Poprzednio miałem 2,8 V6 174KM a teraz 2,0 101KM i cóż tu mówić.. 2,0 w porównaniu do 2,8 posiada moc porównywalną do czajnika w mojej kuchni.. Ten silnik prawdę mówiąc nie zbiera się dużo lepiej niż Polonez za to chodzi dość cicho więc wewnątrz mamy komfort i pali też nie najwięcej bo za 70zł robię ok 400-450km przy cenie gazu 1,60zł/litr. Można dodać jeszcze, że 2,0 8V (oznaczenie AAE) jest bardzo prostą konstrukcją i można większość rzeczy naprawić samemu w garażu. To bardzo duży plus ! Podsumowując jest to silnik zdecydowanie do spokojnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi lekko, jest w miarę precyzyjna. W moim egzemplarzu każdą zmianę biegu słychać na zewnątrz, to trochę irytuje ale być może to tylko ten egzemplarz. Generalnie biegi nie za krótkie, nie za długie - w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny Audi C4 to duża zaleta tego samochodu. Jeżeli wszystko jest sprawne i wymieniane na czas samochód jest bardzo komfortowy i precyzyjnie się prowadzi. Przestrzegam przed zakładaniem do tego modelu opon 225/45 R17. Nie wiedomo z jakiej przyczyny ten model pływa w koleinach na tym rozmiarze. Na R16 jest normalnie. Nie ma wielowahaczowego zawieszenia więc samochód nie wypierze nas z pieniędzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać tak jak trzeba. Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Ten kto projektował wnętrze w Audi C4 jest mistrzem. Piękno połączone z wygodą użytkowania. Wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Silnik 2,0 szybko się nagrzewa więc w zimie mamy szybko ciepło wewnątrz. Dmuchawa dmucha sprawnie a klimatyzacja jest wydajna bo nawet w temperaturze 30C na zewnątrz jechało mi się przyjemnie mimo tego, że samochód jest czarny. Trzeba dodać, że kratki nawiewów są bardzo dobrej jakości i nie łamią się ani nie niszczą jak przykładowo w Passatach i Golfach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w tym modelu jest tyle, że z przodu wejdą 2 słonie a na tylnej kanapie posadzimy 3 żyrafy i jeszcze będzie miejsce dla kotka i pieska. Pod względem miejsca wewnątrz genialny samochód. Jeżeli na tylnej kanapie podróżują tylko dwie osoby, mają do dyspozycji podłokietnik.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony samochód. W moim przy przebiegu ponad 400 tys. km przydałoby się jedynie wymienić uszczelki w drzwiach bo już lekko świszczy wiatr przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczerze? Jak na tak duże, komfortowe i dobrze wyposażone auto części są nawet tanie. Przykładowo komplet wahaczy przednich średnio 300zł komplet, tarcze hamulcowe z klockami przód +tył nie wyjdzie nam więcej niż 500zł za komplet. Oczywiście podałem ceny tych lepszych części bo można i kupić komplet wahaczy za 120zł komplet i tarcze z klockami za 300zł komplet jednak nie polecam w tym modelu oszczędzać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonałe auto zarówno ze strony wizualnej jak i mechanicznej. Samochód jest piękny, doskonale ocynkowany (auto ma już ponad 20 lat a ciężko znaleźć zgnity egzemplarz) i przyjemny w prowadzeniu. Do 10 tys. zł bardzo dobry wybór. Szczególnie polecam wersję z silnikami V6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka szyberdachu, centralny zamek, łożyska w kołach tylnych, przednie sworznie i tuleje wahaczy oraz przednie tarcze. Co dziwne w poprzednim modelu trafiły mi się krzywe tarcze jak i w tym... Nie wiem czy to przypadek czy ten model ma jakąś skłonność do krzywienia tarcz hamulcowych przednich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli się dba to nie występują. Nie trzeba kupować najdroższych części dostępnych na rynku, wystarczą zamienniki. C4 lubi kiedy wymienia się części na czas. Wtedy odwdzięcza się bezawaryjnością na poziomie Mercedesa beczki.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C4 Sedan