Karoseria
: ani grama rdzy a jest to leciwa niunia więc daje TAK na kolejny zakup ale z innym silnikiem, 4.2 lub 2.8 też nie pogardzę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: toporne
Silnik
: oryginalny osprzęt układu doładowania zimna strona
4,0
Całokształt
auto uciążliwe na codzień w korkach tragedia, zatłoczone miasto z parkingami jak dla wózka golfowego jest jej wrogiem. Wieczorem i nocą super krążownik gdzie daje wiele przyjemności z jazdy no chyba że wjedzie się na dziurawą nawierzchnię to czar szybko pryska
Wrażenia
3,0
Silnik
przez całe 5 lat silnik pracuje bezawaryjnie, jest nie do zdarcia ale osprzęt jest tragiczny. Zostały wymienione prawie wszystkie elementy gumowe od układu doładowania, często powstają w nim nieszczelności, oryginalny niestety zbyt podgrzewa powietrze przez jego długość. IC mało wydajny przy temp pow 20C. Silnik ma piękne brzmienie i kulturę ale turbo dziura to coś z czym trzeba nauczyć się żyć. Tak jak pisałem mam ją 5 lat ale tęsknię do wolnossącej benzyny.
4,0
Skrzynia biegów
moja oryginalna miała uszkodzone łożysko na wałku napierającym w 1 biegu, jak się domyślam od strzelania ze sprzęgła, ktoś nie rozumiał iż lepiej przypalić sprzęgło niż bić po skrzyni bo ważniejsze było jak wypadnie w wyścigu spod świateł. 6tki były poprawione z szerszym trybem 1ki. Wymieniłem całą skrzynię i jest dobrze, biegi wchodzą precyzyjnie na klik klak.
3,0
Układ jezdny
to duże auto z prostym zawieszeniem, stabilizator poprawia sporo więc auto nie przechyla się na boki. Jest bardzo podsterowne dla kierowcy który boi się wcisnąć gaz przed szczytem zakrętu a nadsterowne dla kogoś bez wyobraźni. Jest czołgiem który na prostej śliskiej drodze przysiada i znika innym kierowcom jest dużym kombi który nie raz przewiózł spore gabaryty ale osoba ze sportowym zacięciem po prostu się zawiedzie. Nie z każdego samochodu da się zrobić cudo jedynie za pomocą torsena i silnika \"legendy\". Zawieszenie twarde ale słabo wybiera dziury, amorki za względu na wagę auta padają po 30 tyś a stosuje bilsteiny. reszta pancerna.
Komfort
4,0
Widoczność
w każdą stronę dobrze parkowanie o dziwo proste bo tylny obrys auta stanowi szyba
5,0
Ergonomia
prosto pod ręką jak to w audi
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto nagrzewa się szybko ale nawet przy nowym filtrze kabinowym nawiew przedniej szyby to śmiech na sali. klima wolno odparowuje szyby a z tylnymi w bagażniku w ogóle sobie nie radzi
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest super choć fotele mają zbyt mało regulacji w oparciu. U mnie dostępna opcja wysuwania fotela pod kolanami i zmiana głębokości pod lędźwiami, ciężko znaleźć dogodną pozycję i nie sposób tego robić podczas jazdy. Dobre trzymanie boczne
4,0
Wyciszenie
jest cicho jeżeli chodzi o szum wiatru i hałas z ulicy ale zawieszenie dudni na dziurach a czasami ma się wrażenie że koło wejdzie środkiem lub połowa zawieszenia ukaże się we wstecznym lusterku. Do środka dociera przyjemny pomruk silnika i turbina
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam już turbo do wymiany gdyż są luzy wzdłużne i przez to bierze olej. Pali przy spokojnej jeździe w dużym mieście ok 17l na trasie jakieś 13. Kiedyś spalił mi 9 na odcinku 500 km w drodze powrotnej z Węgier
3,0
Stosunek jakość/cena
dałem 30% więcej niż ogólnie stały na rynku, może dlatego napisałem dużo i bądź co bądź pochlebnie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mało usterek, padły elektrycznie składane lusterka, jak w większości audi musiałem wymienić zbiornik wyrównawczy chłodnicy gdyż popękał krociec, wymiana DV, wymiana rur od dolotu, wymiana fajki od cewki, spaliła się lampka w desce rozdzielczej, często wybijają się końcówki drążka kierowniczego, słabym punktem są górne łożyska mcphersona
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
padła mi pompa paliwa ale to wina poprzedniego właściciela mistrza kropelki i tankowania za 10pln
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo 230KM 169kW
[l/100km]