Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C4 S6 Avant

Bartek, 11 lat temu
Silnik 2.2 Turbo 230KM 169kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A6 C4 S6 Avant 2.2 Turbo 230KM 169kW 1994-1997 - Oceń swoje auto
3,31
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ani grama rdzy a jest to leciwa niunia więc daje TAK na kolejny zakup ale z innym silnikiem, 4.2 lub 2.8 też nie pogardzę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : toporne
Silnik : oryginalny osprzęt układu doładowania zimna strona
4,0
Całokształt
auto uciążliwe na codzień w korkach tragedia, zatłoczone miasto z parkingami jak dla wózka golfowego jest jej wrogiem. Wieczorem i nocą super krążownik gdzie daje wiele przyjemności z jazdy no chyba że wjedzie się na dziurawą nawierzchnię to czar szybko pryska
Wrażenia
3,0
Silnik
przez całe 5 lat silnik pracuje bezawaryjnie, jest nie do zdarcia ale osprzęt jest tragiczny. Zostały wymienione prawie wszystkie elementy gumowe od układu doładowania, często powstają w nim nieszczelności, oryginalny niestety zbyt podgrzewa powietrze przez jego długość. IC mało wydajny przy temp pow 20C. Silnik ma piękne brzmienie i kulturę ale turbo dziura to coś z czym trzeba nauczyć się żyć. Tak jak pisałem mam ją 5 lat ale tęsknię do wolnossącej benzyny.
4,0
Skrzynia biegów
moja oryginalna miała uszkodzone łożysko na wałku napierającym w 1 biegu, jak się domyślam od strzelania ze sprzęgła, ktoś nie rozumiał iż lepiej przypalić sprzęgło niż bić po skrzyni bo ważniejsze było jak wypadnie w wyścigu spod świateł. 6tki były poprawione z szerszym trybem 1ki. Wymieniłem całą skrzynię i jest dobrze, biegi wchodzą precyzyjnie na klik klak.
3,0
Układ jezdny
to duże auto z prostym zawieszeniem, stabilizator poprawia sporo więc auto nie przechyla się na boki. Jest bardzo podsterowne dla kierowcy który boi się wcisnąć gaz przed szczytem zakrętu a nadsterowne dla kogoś bez wyobraźni. Jest czołgiem który na prostej śliskiej drodze przysiada i znika innym kierowcom jest dużym kombi który nie raz przewiózł spore gabaryty ale osoba ze sportowym zacięciem po prostu się zawiedzie. Nie z każdego samochodu da się zrobić cudo jedynie za pomocą torsena i silnika \"legendy\". Zawieszenie twarde ale słabo wybiera dziury, amorki za względu na wagę auta padają po 30 tyś a stosuje bilsteiny. reszta pancerna.
Komfort
4,0
Widoczność
w każdą stronę dobrze parkowanie o dziwo proste bo tylny obrys auta stanowi szyba
5,0
Ergonomia
prosto pod ręką jak to w audi
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto nagrzewa się szybko ale nawet przy nowym filtrze kabinowym nawiew przedniej szyby to śmiech na sali. klima wolno odparowuje szyby a z tylnymi w bagażniku w ogóle sobie nie radzi
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest super choć fotele mają zbyt mało regulacji w oparciu. U mnie dostępna opcja wysuwania fotela pod kolanami i zmiana głębokości pod lędźwiami, ciężko znaleźć dogodną pozycję i nie sposób tego robić podczas jazdy. Dobre trzymanie boczne
4,0
Wyciszenie
jest cicho jeżeli chodzi o szum wiatru i hałas z ulicy ale zawieszenie dudni na dziurach a czasami ma się wrażenie że koło wejdzie środkiem lub połowa zawieszenia ukaże się we wstecznym lusterku. Do środka dociera przyjemny pomruk silnika i turbina
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam już turbo do wymiany gdyż są luzy wzdłużne i przez to bierze olej. Pali przy spokojnej jeździe w dużym mieście ok 17l na trasie jakieś 13. Kiedyś spalił mi 9 na odcinku 500 km w drodze powrotnej z Węgier
3,0
Stosunek jakość/cena
dałem 30% więcej niż ogólnie stały na rynku, może dlatego napisałem dużo i bądź co bądź pochlebnie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mało usterek, padły elektrycznie składane lusterka, jak w większości audi musiałem wymienić zbiornik wyrównawczy chłodnicy gdyż popękał krociec, wymiana DV, wymiana rur od dolotu, wymiana fajki od cewki, spaliła się lampka w desce rozdzielczej, często wybijają się końcówki drążka kierowniczego, słabym punktem są górne łożyska mcphersona
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
padła mi pompa paliwa ale to wina poprzedniego właściciela mistrza kropelki i tankowania za 10pln

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C4 S6 Avant