Silnik
: Poprzednich chyba nie zdbał i się zemściło na mnie.
Zawieszenie
: W moim przypadku sport nie na daje się na polskie drogi. Wybije nawet MCpersona.
Układ hamulcowy
: zapikające się tylne zaciski.
4,0
Całokształt
Model można uznać za udany choćby ze względu na zawieszenie, które w porównaniu z C5 jest pancerne. Auto mogę polecić każdemu . warunek znaleźć zadbany egzemplarz, nie szukać okazji bo to później kosztuje. TDI dla tych co diesla potrzebują, bo bułki do sklepu polecam Fiata pande :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Cóż można napisać o AEL. Większość go zna. Ale na dzisiejsze czasy to nie jest już rewelacja jeśli chodzi o osiągi. Ekonomia / moc trochę się zaciera w przypadku 4x4 - więcej pali niż FWD.
Niestety nie odczułem bezawaryjności tego silnika.
Pamiętać należy by kupić zadbane auto, koszty napraw samego 2.5 TDI mimo tego, że to AEL są wysokie, a wymiany na najtańszych częściach są po prostu nie opłacalne. Dochodzą jeszcze turbina, pompa, i wtryski. Ponadto znaleźć człowieka z wiedzą o tych silnikach a nie kowala jest również problemem.
4,0
Skrzynia biegów
Daje tylko dobrze ponieważ mogła by być lepiej wy stopniowane. 6 biegów ok, ale nie koniecznie takie krótkie. Skrzynia 5 biegów w Audi 100 przy 2.5 TDI AAT jest o wiele lepsza jeśli chodzi o wy stopniowanie.
5,0
Układ jezdny
Zaznaczam 5 Quattro niesamowita sprawa. Polecam wszystkim. W zimę na prawdę poprawia to komfort i bezpieczeństwo.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma problemów z widocznością. Brak zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok i powiedzmy pod ręką .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń chodź nawiew na szybę przednią mógłby być trochę lepszy. Pamiętać należy o filtrze przeciwpyłkowym inaczej będzie parować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszyscy w aucie bez problemów powinni przejechać sporą trasę bez jakichś ścisków i problemów. z przodu miejsca w zupełności wystarcza , z tyłu jak zawsze trochę gorzej ale znacznie lepiej jak w A4 :P .
4,0
Wyciszenie
Daje 4 bo przy większych prędkościach Avant - ma dziwne ruchy powietrza w środku (dziwne uczucie przytykania uszu) co może niektórych wkurzać. W sedanie tego nie miałem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestety daje przeciętnie. Dawno już powinny być skorygowane ceny części do modelu który na dzisiaj ma 15 lat. Ceny części stanowczo za drogo. Nie mówię tu o ASO bo to już w ogóle poza marginesem.
Spalanie no niestety jak ktoś Wam powie, że z Quattro zszedł poniżej 5,6 litra to możecie mu powiedzieć, że jego auto to wałek i nie ma Quattro. Coś za coś. Auto potrafi w mieście przy ostrej jeździe wciągnąć ponad 10 L spokojnie. W trasie jest to trudniej osiągnąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auta trzymają cenę i czasami są więcej warte jak generacja wyżej (C5) w przypadku 2.5 TDI na pewno tak jest. Dałbym 5 ale ceny części zamiennych są zbyt wysokie jak na tak wiekowe auto. W przypadku Quattro dochodzi jeszcze tylne zawieszenie. Proponuję sprawdzić ceny części przed zakupem takiego auta, niektóre zaskakują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto 15 letnie nie jest źle. Zacinający się klimatronik. Wiązka kabli przy tylnej klapie (Avant), próchniejące dolne listwy drzwi. tak to generalnie nic się nie dzieje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli kupi się auto z pewnej ręki i poprzedni właściciele dbali o samochód to ok . Ale niestety jak ktoś nie dbał to się później mści. Wszystko ma swoją wytrzymałość. A TDI potrafi dziure w portfelu zrobić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI quattro 140KM 103kW
[l/100km]