Jedno z ostatnich tak dobrze wykonanych Audi w dodatku z tak nie zawodnym silnikiem polecam również wersje z benzyniakami oczywiście.Szkoda ze juz tak stare i trudno o egzemplarz bez wypadkowy mi sie akurat taki trafi za co dziękować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na zimno chodzi jak traktor na ciepło budzi sie w nim ładny gang szczególnie pomiędzy 2500 -4000 tyś obrotów Jedna z najmocniejszych stron tego samochodu mój jest akurat po chipie katalogowo 173 Ps 345 Nm ja obstawiam na 165Ps i 330nm ze względu na przebieg.Pomimo ze jest to konstrukcja przestarzała i po chipie zaczął kopcić co jest normalne w tym silniku z powodu malutkiego turbo dla mnie rewelacja. Trzeba również zaznaczyć nieskazitelną żywotność do 1mln km Po prostu 2,5 tdi r5 wszystko mówi za siebie:P
4,0
Skrzynia biegów
Nie wiem może to tylko moje odczucie ale biegi trochę zbyt krótkie szczególnie 1i2 ze światłach trzeba piłować silnik .Myślę jednak ze nie bez powodu te biegi są krótkie w końcu to quattro i podczas jazdy w grząskim terenie trzeba chronić sprzęgło i dostarczyć odpowiedni moment obrotowy(nie jest to terenówka ale).Z powodu chip-a nie mam już dwu masy koszt nowej to cena z kosmosu na szczęście pasuje jedno masa od starszej setki c4 2,5 tdi aat koło do znalezienia wyłącznie na szrocie nie martwcie się brakiem sprzęgła w intercarsie zamawiajcie od setki AAT (według intercarsu nie było w setkach jedno masy)wiem bo przechodziłem to sam:)Fakt faktem wibracje trochę większe w dolnym zakresie obrotów do 1500 obr/min odczuwalne tylko do 3 biegu powyżej ich nie ma:P I nie sugerujcie sie wypowiedziami ze koło jedno masowe niszczy skrzynie i układ napędowy ono tłumi tylko wibracje.Porównywanie jazdy z jedno masa do jazdy jakim zetorem bez zawieszenia i synchronizatorów w skrzyni biegów jest jakim pomyleniem wiem bo sam mam Ursusa C360 a to jest to samo co zetor więc.Miałem okazje jeździć paroma dieslami bez koła dwu masowego min KIA PROCEED 1,6 CRD czy Ducato 2.8 i.d.td gdzie biegi wchodzą lepiej niż w VW Lt 2,5 TDI z dwu masa.
5,0
Układ jezdny
Bomba opony 225/50 r16 i fabryczne lekko obniżone zawieszenie fakt co faktem gumy potrafią przepiszczeć na zakrętach ale auto wazy 1600kg wiec musi nim trochę rzucać po za tym dość skuteczne hamulce niestety u mnie wkrótce do wymiany
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma co się dużo przyczepić i z tyłu i s przodu widoczność wręcz zadowalającą co przydaje się podczas parkowania tym potworem:P. Jedyny minus to jakieś małe lusterko od strony pasażera
4,0
Ergonomia
Jedynie co mi się nie podoba to włącznik świateł mógłby być automatyczny po za tym bardzo przejrzyste zegary a mało ich nie jest:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za cytuje wypowiedz kolegi który tu już pisał na ten temat Raz mnie tylko zawiódł ale fakt faktem na odcinku 400 km porostu przestał grzać od ponownego uruchomienia silnika wszystko działa do dziś
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 210 wzrostu i czuje się wyśmienicie faktem jest to ze mam przedłużane szyny w fotelu ale z nich nie korzystam z tego dodatku jedyne co mnie denerwuje to za krótkie oparcie fotela które wbija mi się w łopatki czasami (fotele recaro obszyte skórą) pasażerowie mają za mną dość wygodnie
5,0
Wyciszenie
Wyciszyć tak kabinę żeby nie było słychać takiego głośnego zimnego silnika raczej nie jest możliwe według mnie ale po za tym na wysokim poziomie:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Quattro swoje spalić musi po za tym ceny czesci trochę wygórowane na szczęście przeglądy robie sobie sam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie Auto warte każdej złotówki.Osobiście myślę ze mojego skarbu nigdy nie oddam i prędzej padnie z przebiegu niż komuś ją sprzedam jest to auto z którym łączy mnie nadzwyczajna więź.Po za tym jak to mówią ,,grosz do grosza i będzie audiosza\"
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadające lusterko i kerunek na błotniku Łożysko tylnego koła troszke drogie usczelka pod deklem zaworowym
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumasa wiskoza koło pasowe
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI quattro 140KM 103kW
[l/100km]