Silnik
: Po prostu fantastico, idealnie współgra ze skrzynią 6-tką.
5,0
Całokształt
Powiem tak - najlepsze auto, jakie kiedykolwiek miałem, a miałem już baaardzo dużo samochodów: niemieckich, japońskich, koreańskich, francuskich. Teraz myślę nad ponownym zakupem A6, gdyż tą opisywaną musiałem niestety sprzedać. I tu się pojawia dylemat - najmłodsze roczniki mają po 14 lat i być może czas niedługo zacznie robić swoje. Jednakże nigdy nie czułem takiej pewności, jak za czasów gdy jeździłem wspomnianą A6-tką. Miałem już C5-kę i był mocny stres za każdym razem, jak miałem się gdzieś wybrać, szczególnie za granicę. Poza tym we wszystkich nowszych Audi wydaje się fortunę na niefortunne wielowahaczowe zawieszenie, którego tu na szczęście nie ma. Powiem tak, coraz ciężej jest znaleźc ładny, zadbany, bezwypadkowy egzemplarz (gwarancja braku korozji, gdyż karoseria z ocynku), ale myślę, że warto szukać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo gadać, takich silników już się nie robi. Praktycznie nie do zdarcia, przy mądrym użytkowaniu. Mój sąsiad ma prawie 900 000 przebiegu i silnik igiełka.
5,0
Skrzynia biegów
Powiem tak, największą wadą tej 6-biegowej skrzyni jest to, że później już nie chcesz wrócić do zwykłej 5-ki.
5,0
Układ jezdny
Ostatnie Audi z normalnym zawieszeniem, jak na polskie drogi. Później miałem jeszcze A4 i A6 C5, to nie ma nawet co porównywać.
Komfort
4,0
Widoczność
Ta maska trochę za długa, ale poza tym jest ok. W sumie to w której limuzynie będzie lepiej?
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czego potrzebuję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do mniejszego brata - A4 to niebo, a ziemia. Polecam na długie trasy, spokojnie dla 4 osób.
5,0
Wyciszenie
Jak się jedzie 170km/h i więcej, to wiadomo, że coś tam słychać, ale przy codziennym użytkowaniu wiadomo, że jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to zastanówmy się co jest dla nas priorytetem. Jeśli masz jeździć 90% po mieście, to nie jest samochód dla Ciebie! Nie ma co kupować diesla i to jeszcze 6-biegowego. Ja samochodu używałem głownie na trasach i bardzo często na autostradach. Dla mnie wyniki spalania są rewelacyjne, bo które inne tak dużo auto będzie paliło 6l/100km przy jeździe 140-150km/h? Ceny napraw bardzo tanie, bo po prostu nic się nie psuje. Jak już coś potrzebujesz wymienić, to ceny części w bardzo umiarkowanych cenach...
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jest super. Można co prawda kupić za tą cenę auto parę lat młodsze, ale na pewno nie lepsze. Samochód wyprzedza inne o epokę!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad 2 lata i nic! Standardowe wymiany: oleje, płyny, filtry, układ hamulcowy, el. zawieszenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po prostu nic. Zadbaj o ten samochód, bo warto, a on Ci się odwdzięczy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]