Przeniesienie napędu
: Quattro robi robotę. To trzeba mieć na zimę i nie tylko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Najlepsze auto z jakim się spotkałem jako mechanik. Bezawaryjne, wygodne , ciche i bezpieczne. Na dodatek bez rdzy i z mega napędem Quattro. Bardzo dużo egzemplarzy powypadkowych i z przebiegami ponad 1mln km TAK 1.000.000 km. Dobre sztuki bardzo drogie. ok 15-25 tyś zł to min za dobre auto. Ale warto
Wrażenia
4,0
Silnik
2.6 v6 i 2.5TDI r5 to 2 najlepsze i najprostsze silniki. 1.8 2.0 i 2.3 za słabe 1.9TDI tez szału nie robi ale jest najbardziej ekonomiczny. 2.2T i 4.2 V8 dają mega frajdę z jazdy. Ja polecam 2.6 v6 +LPG 4gen.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi dobrze czasem 6 bieg by się przydał
5,0
Układ jezdny
quattro jest doskonałe a prowadzenie zależy od szerokości opon nie jest żle ale c5 lepiej się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra z racji dużych szyb i dobrego przeszklenia. Trochę ciężko na początku wyczuć koniec tyłu.
5,0
Ergonomia
Lepiej już się chyba nie da wszystko na swoim miejscu bardzo jasno i czytelnie. Brak uchwytu na kubek jako minus dla mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo dobrze AC tez bardzo dużo możliwości regulacji nawiewu. 2 kratki niezależne po bokach + na szybę boczną. Na środku 3 i na tylną kanapę 2 + na nogi. WYMIANA nagrzewnicy to bułka z masłem nie trzeba deski wyjmować. polecam zrobić bo po 20 latach traci na wydajności. Jako minus czasem robi się zimny lut na panelu klimy. naprawa 100 zł w Żywcu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem i bagażnik też duży w 4 os, na wakacje lekko się można pakować.
4,0
Wyciszenie
Silnik v6 jest bardzo cichy na wolnych obrotach nie wiadomo czy chodzi nawet. Bez obciążenia cichutko a jak dostaje po zaworach to przyjemnie mruczy V6
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tańszego i prostszego juz chyba nie ma. Na przejechane ok 140tys km modelem C4 miałem jedna awarię czujnik halla. Tylko części blacharskie typu maska błotniki są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bije na głowę dużo nowsze konstrukcje za 12 - 15 tyś można kupić fajny egzemplarz o komforcie 10 letniego auta z super napędem a przy tym bardzo taniego w utrzymaniu. Jak ktoś kupi z 5 tyś niech nie płacze że auto się sypie jak po 3 wypadkach i 1.2mln km przejechane. Przy 500 tys km jest jak nowe ( prawie bo 20 lat tez robi swoje)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zimny lut panelu klimat.(Nie działają guziki lub się wiesza)
nieszczelne kolektory ssące w v6 ( szarpie zimny, falują obr.)
Czasem zacisk ręcznego się zapiecze( zrobisz masz spokój)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nagrzewnica ( nowa 130 + 3godz roboty bardzo łatwo samemu)
Czujnik Halla za lewą głowicą ( po prostu po awarii i zgaszeniu nie odpali. Wskazówka obr. nie rusza się przy kręceniu rozrusznikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.6 V6 quattro 150KM 110kW
[l/100km]