Genialne auto, nie można się do niczego przyczepić, mimo, że użytkuję je 2,5 roku, od nowości, wersja diesel 2,0 quattro 190 km i 56 tyś km przejechane. Żałuję tylko jednej rzeczy, że nie zamówiłem dźwiękoszczelnych szyb. Przy szybach bezramkowych hałas przy większych prędkościach jest większy niż w standardowym aucie. 56k przejechane, nic nie trzeszczy, nie piszczy. Rewelacja. Mam pakiet serwisowy wykupiony stąd do tej pory nie mam żadnych extra kosztów.
Mam ponadto nowe bmw x5 od X/2019 - przejechane 10.000 km i moja ocena jest zdecydowanie negatywna - auto zdecydowanie nie warte tych pieniędzy, To zwyczajny taczkowóz jest, buja we wszystkie strony mimo, że nie mam pneumatyka tylko zawieszenie sportowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
7,4 do setki jest bardzo dobre, ale gdyby dało się wycisnąc 6,0 byłoby genialnie. Bardzo rozsądne spalania a nawet powiem niskie.
5,0
Skrzynia biegów
tylko 7 biegów ale nigdy nie czułem zmiany, szarpnięcia. Musze spojrzeć na kokpit aby zorientować się na którym biegu jedzie. Rewelacja!
5,0
Układ jezdny
Daję 5, mimo że nastawy są raczej sportowe. W porównaniu do A6 czy nowego BMW 5 odczucie jest oczywiście mniej komfortowe, ale w swojej klasie aut pseudo sportowych jest genialnie wygodne.
5,0
Karoseria
Każde auto nudzi mi się po max 3 miesiącach, ale to użytkuję już 30 miesięcy i uważam design za extra. W ostatnich miesiącach jedynie nowy AMG GT 43 spodobał mi się zdecydowanie bardziej, ale co z tego skoro nie ma wersji diesel :))
Komfort
5,0
Widoczność
nie mm żadnych zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
mimo że na płycie A4 odbyłem z rodziną kilkanaście długich podróży i nie mamy żadnych zastrzeżeń, poza nieco małą kabiną (przydałaby się przestrzeń z A7, no ale wówczas płaciłbym stosownie do ceny A7 :))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
żadnych zastrzeżeń. Żałuję, że nie wziąłem webasto ale i bez tego jest super, bo 4 siedzenia są podgrzewane i to szybko i sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń jest wystarczająca nawet na długie podróze. Najdalej byłem w Chorwacji, ale tylko w 3 osoby i nie odczułem żadnego dyskomfortu - wszystko jak należy. Niemniej nie jest to przestrzen A6, czy tez taczkowozu X5 :)
3,0
Wyciszenie
zdecydowanie żałuję, że nie wziąłem dźwiękoszczelnych szyb, bo hałas pow 150 km/h jest wyraźnie wyższy niż np w zwykłym A6 bez dźwiękoszczelnych szyb. Poza tym nie wiem czemu, ale przenosi szum opon tylnych do kabiny (a przednich nie przenosi)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wykupiłem pakiet serwisowy, więc w zasadzie w ogóle mnie bolą koszty, w tym paliwo, bo spalanie średnie to 6,7 l /100 z całego przebiegu ponad 50k km
4,0
Stosunek jakość/cena
jest ekstra, w porównaniu do nowego X5 zdecydowana przewaga A5 w tym porównaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać, ale zero problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać, ale zero problemów
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]