Silnik
: Nie sądziłem że mozna zestroic silnik tak żeby pasował zarówno kierowcom lubiącym eco-driving jak i rasowym rekinom miejskich potyczek ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: niepokoi tylko ten trzeszczący plastik
5,0
Całokształt
Auto jest doskonałe pod wieloma względami, muszę tylko zwrócić uwagę ze dobra konfiguracja to co najmniej 250 k a optymalna ok 300. Za wszelkie dodatki typu gniazdo zapalniczki w bagażniku trzeba słono dopłacać.
Wygląd zewnętrzny to naprawdę "top of the range" - moim zdaniem to najładniejsze auto do 300k. Potwierdzają to spojrzenia przechodniów i kciuki innych kierowców.
Spalanie średnio zależy dość mocno : minimum jakie wycisnąłem przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na odcinku 200 km to 5,5 ale nierealne do osiągnięcia w normalnej jeździe.
Średnio przy jeździe normalnej należy liczyć 7,5-9,0 i zależy od miksa autostrad, miasta i cykli pozamiejskich
Max to 12+, przy jeździe w mieście, wyścigach spod każdych świateł i bardzo agresywnej jeździe poza miastem. Myślę, że nie da się spalić więcej niż 15 na odcinku 100 km ale pewnie znajdą się i tacy co ten rekord będą kwestionować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tego się nie spodziewałem po 2-litrowym silniku. Sprawdza się doskonale - dzięki wyborowi trybów jazdy mozna nim jeździć delikatnie ale też mega agresywnie, i ten gang z wydechu - nie wiem jak im się to udało ale działa jak narkotyk
5,0
Skrzynia biegów
szybka, precyzyjna, trzeba tylko wyłaczać system Start-Stop jeśli chcemy szybko zjechać ze skrzyżowania bo zajmuje to jakąś sekunde zanim auto ożyje z właczonym
5,0
Układ jezdny
Jeżdziłem wczesniej mniej komfirtowymi autami, jak dla mnie zawieszenie jest w porządku, co prawda nie czuje żadnej zmiany w charakterystyce zawieszenia przy zmianie programów ale ponoc takowa występuje - chwyt marketingowy
Komfort
4,0
Widoczność
Dla wysokiej osoby cięzko sie przestawić na mocno pochyłą szybe i masywne lusterko centralne. za to lusterka boczne maja kształt i połozenie (na drzwiach a nie na słupkach) które praktycznie eliminuje występowanie martwego punktu
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bez zarzutów - klimatyzacja działa w trybie bezprzeciągowym w większosci przypadków wiec nie wieje w twarz i nie wpływa na samopoczucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsce z przodu super - z tyłu tez, ale wiadomo że to coupe tylko z 5 drzwiami wiec nie ma sie co spodziewać rewelacji.
Siedzienia są osadzone nisko i głęboko ale można je również wyregulowac - tylko wtedy ludzie pow 185 cm będą rozbijać głowę :)
5,0
Wyciszenie
Mały szatan w tej kwestii. Szczególnie jak wieziesz starsze panie i mówisz ze jedziecie 60 podczas jazdy 110. Wierzą i mówią ze cichutko także zdaje egzamin ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tani nie jest to wiadomo. ale każdy kupujący liczył sie z kosztami
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci sie za to auto dużo , i jak policzymy cena/KM też wychodzi ponad 1000 pln za koń mechaniczny.
wiec drogo. Ale auto daje tez odczuć swiadomość za co sie płaci
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w trybie sportowym słychać trzeszczenie jakiegos plastiku w kabinie. to jest raczej mocno niepokojące w tym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW
[l/100km]