Stawiam piątkę, bo samochód wygląda (na zewnątrz i w środku) i jeździ znakomicie. Jestem nim zachwycony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Długo się wahałem pomiędzy 190 a 252 KM. Przy mocniejszej wersji musiałbym brać quattro bo taka moc na przód jest bez sensu, a przy mojej jeździe quattro jest zupełnie niepotrzebne (miałem wcześniej A6 z napędem na przód i Subary Legacy 4x4).
Wybrałem 190 koni i nie żałuję. Nie jest to co prawda 6s do setki, ale start i wyprzedzanie jest lepsze od 99% samochodów. Do tego pali średnio litr mniej niż mój poprzedni diesel 2.7TDI o tej samej mocy.
Silnik jest bardzo cichy. Szkoda dopłacać na diesla. Kopa ma lepszego niż mój poprzednik.
Przy mieście w mega korkach, które są czasami w Warszawie spalanie może pokazywać i 14l. Przy jeździe 70km na trasie (do 130 kph) pokazał 5.5. Spalanie na początku jazdy jest spore i spada wyraźnie po 15-20km.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestrojona. Przy 160kph mam 2200 obrotów! Dlatego tak niskie spalanie w trasie.
5,0
Układ jezdny
Tu bajka :)
5,0
Karoseria
Jest ktoś komu się ten samochód nie podoba? :)
Komfort
5,0
Widoczność
Szyba tylna mocno opada, ale ja nie widzę jakiegoś specjalnego pogorszenia do poprzedniego kombiaka. Lusterka boczne oraz systemy pokazujące przeszkody z przodu, tyłu i boków bardzo pomagają. Nie brałem kamery cofania.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie mistrzostwo świata. Środek jest ideał, szczególnie w porównaniu do BMW, które mi po prostu nie pasuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie kupiłem 3-strefowej klimy i to był błąd, bo nie ma nawiewów na tył w środkowej konsoli. W ogóle nie przyszło mi do głowy, że ich może nie być i tylko dla nich bym teraz dokupił 3-strefową klimę. Niestety po opuszczeniu fabryki taka modyfikacja kosztuje x2.
Jednakże powietrze dość ładnie krąży i nie wiem co o tym myśleć, bo dziecko mówi, że jest mu zimno, a żona, że za ciepło :). Muszę się kiedyś przejechać z tyłu. Przód bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydaje się, że ma mało miejsca z tyłu, ale ma naprawdę dużo, bo siedzi się dość głęboko i nisko. Nie jest to samochód dla 5 osób. Bagażnik 480 litrów jak w kombiaku.
5,0
Wyciszenie
Bajka. Koniecznie kupić z przyciemnianymi szybami, bo wtedy są też dodatkowo dźwiękoszczelne. Okna nie mają ramek, ale się opuszczają/domykają przy otwieraniu/zamykaniu drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30kkm, mam 4 lata gwarancji. Pali średnio 7.5 przez pierwsze 2kkm. Obym tylko dolewał paliwa :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za wygląd się płaci... Miałem kupić A4, ale dobrze, że nie kupiłem.
Audi daje spore zniżki, szczególnie jak miało się wcześniej Audi lub bierze się w zaprzyjaźnionym salonowi leasingu.
Niektóre opcje są warte wzięcia, a inne nie. Np. 10500 za 19 calowe felgi to przegięcie. Kupiłem nowe na rynku za połowę i podmieniłem z fabrycznymi 17, które jeszcze sprzedam. Pakiet S-line też można sobie darować, wg mnie czarny grill jest ładniejszy. Zamiast płacić 8k za jakieś tam listwy ozdobne to lepiej sobie dokupić wyposażenia wewnętrznego.
Audio Bang&Olufsen gra super. Alcantara i elektryczne fotele też warto wziąć, bo jakość wykończenia jest TOP. System parkowania tyłem i równolegle też świetnie działa.
Tempomat za 1200 zł - to info dla poprzedniego oceniającego, który nie dopłacił.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 190KM 140kW
[l/100km]