Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 F5 Sportback Facelifting

Adam, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A5 F5 Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,79
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Karoseria
5,0
Całokształt
Bardzo ładny samochód - mój jest w ciekawej konfiguracji Competition+ i wygląda naprawdę rasowo. Póki co przejechałem nim 30k km i cały czas jestem nim zachwycony. Oczywiście jest to kwestia indywidualna, ale nie jestem rozczarowany ani jedną rzeczą po zakupie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dosyć zrywny, wystarczający do codziennej jazdy włącznie z autostradą. Po pewnym czasie nie zaskakuje już osiągami, ale napędza samochód bardzo poprawnie - przy autostradowych prędkościach 120-160 km/h dosyć dobra elastyczność i reakcja na gaz.. Do tego dobrze wyciszony. Wadą jest kołysanie nadwozia na wolnych obrotach, ale to już w audi tak jest... :)
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie działa bardzo fajnie, ma oczywiście trochę opóźnienia przy szybkim wciśnięciu pedału przyspieszenia, ale bardzo dobrze pracuje np. w trybie sport, gdzie reakcja na gaz jest bardzo dobra i po odpuszczeniu gazu nie zrzuca od razu biegu na wyższy tylko utrzymuje "w gotowości" co pozwala na dynamiczną jazdę. Przy codziennym użytkowaniu działa bardzo płynnie, zmiany biegów są niewyczuwalne.
5,0
Układ jezdny
Nie będę pisał że "quattro" to wiadomo... :D Ale układ zawieszenia i przeniesienia napędu jest naprawdę bardzo dobry. Samochód jest zwarty, daje się go dobrze wyczuć, układ kierowniczy dosyć bezpośredni przez co dobrze czuć drogę, a napęd quattro spisuje się bardzo dobrze - szczególnie dobrze widać to zimą.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu - dla mnie super, mam wersję competition plus (district green + czarne dodatki) Wszystkie elementy dodatkowe są w błyszczącej czerni, przednie reflektory jak z wersji rs (fabryczne czarne wkłady bez chromu), czerwone zaciski hamulcowe, felgi 20", zawieszenie S i wiele innych dodatków. Jedynym zauważalnym minusem jest to, że w trakcie deszczu lub włączenia wycieraczek wszystko spływa do środka przez uchyloną szybę - rynny odprowadzające wodę z dachu nie sa zbyt głębokie i jak wjedzie się trochę szybciej w zakręt to woda wpada do środka :/... Najlepsze reflektory jakie kiedykolwiek miałem w samochodzie - Matrix LED + laser - działają bardzo sprawnie i szybko, są precyzyjne - snop światła wycinany w przypadku przejeżdżającego samochodu jest bardzo wąski i dobrze dopasowany, przez co doświetlenie jest cały czas super. A w przypadku pustej drogi lasery "dopalają" jeszcze dodatkowo na bardzo dużą odległość - REWELACJA
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawna, samochód łatwo się parkuje i dosyć szybko da się wyczuć gabaryty.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu - bardzo dopracowane auto. Jedynie denerwująca jest konieczność każdorazowego włączania asystenta utrzymywania pasów ruchu (przycisk w dźwigni kierunkowskazu) nigdzie nie ma takiej opcji aby było to na stałe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie ok - mam dwójkę dzieci i dla nich z tyłu na razie miejsca wystarczy. Z przodu ok - mam 180cm wzrostu. Są przestronniejsze samochody (Insignia była o wiele większa), ale właśnie to powoduje że samochód Cię "otacza" jest wrażenie że jesteś bardziej obudowany i uczucie podczas prowadzenia jest bardzo dobre
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre - poprzednio jeździłem ostatnim modelem Opla Insigni i różnica jest ogromna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno stwierdzić dopóki nic się nie psuje, ale jak to w samochodach "premium" ASO jest 2,5 raza droższe niż np. w Oplu. Podejrzewam, że duży przegląd to będzie około 5-6k
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena... zawsze zależy od budżetu :) można doposażać prawie w nieskończoność, ale w porównaniu do BMW 4 i Mercedesa C jest na porównywalnym poziomie. Jakościowo jest bardzo dobrze - fajne materiały, bardzo dobre spasowanie elementów (a jestem pod tym kątem bardzo wymagający), Np. W Mercedesie C jest dużo plastiku i po naciśnięciu elementy skrzypią - w Audi tego nie ma (i w BMW też było całkiem dobrze) Chociaż muszę przyznać, że przy sportowym zawieszeniu czasami coś da się usłyszeć przy złej jakości drogach, ale sporadycznie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TFSI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A5 F5 Sportback Facelifting