Na rok 2017 jest to auto najświeższej generacji, o wspaniałym wykonaniu - charakteryzujące się znakomitą pracą silnika i osiągami. Technologicznie bezkonkurencyjne. Przyciągające spojrzenia na ulicy i zapewniające pełną satysfakcję z jazdy. Wybierając ten samochód nie znajdywałem realnej alternatywy u konkurencji (BMW, Mercedes) - być może zmieni się to po premierze nowej serii 4; natomiast na chwilę obecną auto gra w swojej własnej lidze. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem pierwsze 2 tys km i poniżej moje obserwacje:
Oszczędna racjonalna jazda w trasie (110 - 120, wyprzedzanie, w tym odcinki autostrady 130/140 na tempomacie) - spalanie 7.2 - 7.6 l
Oszczędna racjonalna jazda w dość intensywnym ruchu, bez nadmiernego wyprzedzenia (prędkość 90 - 100) - spalanie ~5.5 - 6.5 litrów (można oczywiście zejść do 5 - tylko po co?)
Pałowanie w trasie - 8-10 litrów
Miasto oszczędnie - 8-9 litrów
Miasto krótkie odcinki - 10 - 11 litrów
Duże miasto (Wrocław) oszczędnie - 10 - 12 litrów
Super pałowanie - 15-16 l też przyjmie
Średnio od poczatku pali mi 8.4
Na baku przejeżdżam 600 - 700 km (dość duży udział odcinków pozamiejskich), na początku rezerwy chodzi zwykle 50 litrów
Przy podobnej eksploatacji w moim drugim BMW F30 318d przejade spokojnie 900km przy spalaniu ~4.5 - 5.5 / 100km
nowe Audi A5 Coupe to rzadkie auto, więc podejrzewam, że mój wpis przyda się planującym zakup
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW
[l/100km]