Auto aspiruje do klasy premium, natomiast jest awaryjne, zrobione ze średniej jakości materiałów. Nie polecam ! Za taką cenę wymaga się doskonałej jakości a średniactwa.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik od nowości miał problemy z nadmiernym sporzyciem oleju. Dochodziło do 1L / 1000km ! W ramach gwarancji została wykonana modyfikacja (Stage 1) i w półtora roku później naprawa silnika (Stage 2). Nie spodziewałem się tak kiepskej jakości po tej klasie auta.
2,0
Skrzynia biegów
S-tronic. Skrzynia działa wolno. Kultura pracy w mojej ocenie gorsza od klasycznych automatów. Jedyny plus do dobre przeniesienie momentu. Od początku były problemy z szarpnięciami przy zmianie biegów. Serwis wykonywał adaptacje oraz aktualizacje oprogramowania. Skończyło się wymianą modułu sterującego (mechatronic) oraz sprzęgieł. Po wymianie sterowania było trochę lepiej natomiast zmiany biegów nie były płynne.
3,0
Układ jezdny
Jedyny z plusów tego auta to quattro. W zimie szczególnie przydatny. Zawieszenie pozostawiało jednak duży niedosyt. Przy bardziej dynamicznej jeździe w zakrętach przechyły oraz wrażenie braku kontroli nad autem.
Komfort
4,0
Widoczność
To jest quasi sportowy design więc nie ma co liczyć na super widoczność. Jest ok, nigdy nie narzekałem. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu auta oczywiście są niezbędne.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki i logicznie zaprojektowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy odsunięciu fotela kierowny do tyłu robi się mało miejsca dla pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Szyby bezramkowe i silniek 2.0 TFSI. Przy prędkościach powyżej 120km/h na autostradzie słychać hałas dochodzący z zewnątrz auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 12-14 w zależności od stylu jazdy.
W trasie 9-10.
Zepsuty silnik, skrzynia biegów.
1,0
Stosunek jakość/cena
Kupując nowe auto klasy premium liczyłem na bezproblemową jazdę przez parę lat. Zawiodłem się. Audi nie jest warte tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic wielkiego się nie działo przy przebiegu 46k km.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzona skrzynia biegów - wymiana sprzęgła oraz mechatroniki.
Uszkodony silnik - nadmierne spalanie oleju.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM 155kW
[l/100km]