W mojej ocenie - jedna z najpiękniejszych konstrukcji AUDI. Do dnia dzisiejszego mało który samochód tak bardzo podoba mi się z zewnątrz. Jeżeli chodzi o środek to wygląd trochę przestarzały. Gdyby auto miało środek drugiej generacji a5 było by samochodem perfekcyjnym (wizualnie). Co do wrażeń z jazdy. Samochód zawieszony dosyć sztywno. Niewiele dzieje się podczas jazdy, sprawnie przewozi Cie z punktu A do punktu B (jednak brakuje emocji). Napęd quattro to majstersztyk, w bardzo złych warunkach dojedziesz wszędzie. Środek dobrze wykończony, jednak czasem odzywają się jakieś trzeszczenia plastików. Bagażnik mimo sportowej sylwetki bardzo pojemny. Na tylnej kanapie osoby wyższe mogę mieć problem z miejscem nad głową, dzieci mieszczą się bez najmniejszych problemów. W przypadku manuala samochód cierpi na wadę konstrukcyjną związaną ze sprzęgłem. Mój przy przebiegu 70.000 km szarpał podczas ruszania (w końcowej fazie puszczania sprzęgła). Wymiana kompletnego sprzęgła oraz dwumasy niczego nie dała. Działo się to tylko po pokonaniu dłuższej trasy lub intensywniejszym wciskaniu sprzęgła (np. w korku gdzie ciągle ruszamy). Automat nie miał tego problemu. Strasznie mnie to denerwowało i generalnie była to jedyna przyczyna przez którą pozbyłem się samochodu. Wg. mnie takie usterki są niedopuszczalne w marce premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie miałem problemów z silnikiem przez cały czas użytkowania. Pracuje równo, chociaż przy dodawaniu gazu na biegu jałowym trochę trzęsie budą (nie była to wina poduszek pod silnikiem).
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia precyzyjna (manual), jednak w chłodniejsze dni biegi ciężko wchodzą i lekko haczą.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny określam jako dobry, samochód sprawnie reaguje na polecenia kierowcy jednak brakuje EMOCJI.
5,0
Karoseria
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód dosyć sztywno zawieszony, dobrze wybiera nierówności jednak, nie ma nieprzyjemnych odgłosów jednak czuć każda dziurę. Zawieszenie wielowahacz.
5,0
Ergonomia
wszystko jest na swoim miejscu, czytelne. Trochę dużo przycisków jednak w tych latach taki był trend. Jak na audi (przewaga dzięki technice) uważam, że lift powinien objąć również wnętrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mi miejsca nie brakowało bo mam 174 cm. Jednak wyżsi pasażerowie mogę mieć problem z miejscem nad głowa na tylnej kanapie oraz miejscem na nogi.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie na średnim poziomie. Silnik jest wyraźnie słyszalny, poza tym przy prędkościach od 120km/h w wzwyż słychać szumy w kabinie od masywnych lusterek. Jest to oczywiście spowodowane brakiem ram szyb. Coś za coś.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co oszukiwać. To marka premium. Dla przeciętnego kowalskiego ASO odpada. Ceny części na średnim pułapie i da się przeżyć jeśli usługe wykonujemy w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jednak najbardziej zabija AC. Koszt AC w moim przypadku to ok 3500zł-4000zł. do tego OC i w sumie uzyskujemy kwotę między 4000-5000zł za całość. Są to jedne z najchętniej kradzionych samochodów, stąd wysokie ceny AC. Jak dla mnie to wysoki kosztu utrzymania samochodu. Jeśli chodzi o spalanie to nie mam zastrzeżeń. Da sie zejść w trasie do 6,5l/100km. W mieście trzeba liczyć 8-8,5l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że samochód wykonany całkiem dobrze, wygląd oraz spojrzenia przechodniów rekompensują jego niedoskonałości. W chwili obecnej za taki samochód z 2016 r., z rozsądnym przebiegiem (50-80 tyś. km.) można kupić za jakieś 120 tyś. zł. W tej cenie kupisz Peugeota 508 (prawie nowego) oraz wiele innych fajnych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobnych usterek nie było nic, nie mam zastrzeżeń.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dla mnie sytuacja z szarpiącym sprzęgłem NIEDOPUSZCZALNA. To usterka której mimo kosztownej wymiany nie dało się wyeliminować. Wymiana dwumasy w aso to prawie 10tyś. zł. Mi udało się wymienić za połowę tej kwoty.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]