Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 8T Sportback Facelifting

stary wyga, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ponad 200 koni , bardzo zrywny, ładnie brzmi i nie chce dużo pić
5,0
Całokształt
Auto daje efekt WOW. S- line i 19" felgi , piękny lakier . Oglądam sie za nim idąc z parkingu do sklepu. Oglądają się za nim ludzie , z zazdrością patrzą sąsiedzi. Auto wygląda i jeździ jednocześnie a takie połączenie udaje sie mało której marce i modelowi. Na razie nie widzę godnego zmiennika dla mojej A5
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na 4kę rzędową fajnie brzmi. jest przy tym bardzo zrywny ( soft na 220 koni) i zadawala sie średnim zużyciem 6,5 l . przyspieszenie ok 7 sek do setki, prędkość max 250 kmh
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo intuicyjna, biegi ktróciutkie przez co nie musze odrywać łokcia od podłokietnika podczas zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Tutaj przydałoby się quattro. Mimo że mam fabryczna szperę , przy tej mocy deptając w podłogę lubi zerwać moc nawet na 3cim biegu szczególnie jak jest mokra jezdnia. Nast. razem wziąłbym wersję z napędem quattro. (dopłata ok. 10 tys )
Komfort
4,0
Widoczność
Jako że jest to samochód sportback/gran coupe widocznośc nie jest najlepsza , szczególnie gdy stoimy na światłach blisko znaku -trzeba się czasem wychylić do przodu by sledzić zmieniające się światła drogowe. Do tyłu mam kamerę i resztę załatwiają czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
Po prostu, AUDI = nr 1 jesli chodzi o ergonomię. Jedyne do czego można sie doczepić to bardzo rozbudowany MMI gdzie wpisywanie np ulic w nawigacji trzeba jeszcze robic przy pomocy pokrętła, po jednej literze, zamiast pisać na touchpadzie, System nie rozpoznaje czasem poleceń głosowych. W kolejnej wersji 2017 jest dużo szybszy w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu prawidłowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na te wymiary auto ma sporo miejsca na nogi. Nie jest to ani passat ani Superb wiec nie oczekujmy że będzie im dorównywał pod tym wzgledem bo to po prostu inne , mniejsze auto. Jak komuś brakuje miejsca to niech kupi Skode. Nad głową równiż wystarczająco. Osoby bardzo wysokie bedą narzekać na tylniej kanapie. Ale tak to już jest jak sie kupuje auto z wyglądu usportowionea - opadający garb samochodu jest normą . Jeśli ktoś woli mnóstwo miejsca niech weźmie Skode Superb albo inną limuzynę.
5,0
Wyciszenie
nieźle, szczególnie że auto ma drzwi z szybą bez ramki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie mod maską spokój- auto ma 190 tys km i oby tak dalej. W zawieszeniu zmieniłem łożysko tylnie - 440 zl z wymianą . Klocki, tarcze oleje w cenach porównywalnych .
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukam obecnie auta i powiem szczerze że w tej cenie cięzko znależć auta o lepszych parametrach, trwałości, klasie i prestiżu jednocześnie. Porównywalnie BMW jest ok 20 tys droższe (moje poprzednie BMW psuło sie na potęgę)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiąca tylnia półka podwieszana do klapy-po prostu ja usunąłem. Jest tam niepotrzebna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A5 8T Sportback Facelifting