Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 8T Sportback Facelifting

ace, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów Multitronic. Wielki szacunek dla konstruktorów i wielka radośc z jazdy.
5,0
Całokształt
Wspaniałe, cudowne, fantastyczne auto. Świetnie, bardzo dokładnie i ze smakiem zaprojektowane w najdrobniejszych detalach. Elgenckie i sportowe zarazem. Mimo ze projekt ma juz pare lat, bardzo dobrze znosi próbę czasu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na dwulitrowy diesel - rakieta. Bardzo cichy i bardzo dynamiczny. Auto momentalnie i bezszelestnie przekracza setke, nie wiele później, 200 przy lekko ponad 3000 obrotów !. Najwiecej jechałem 245 i to już moim zdaniem jest max co mozna pojechac tym samochodem.
5,0
Skrzynia biegów
Miałem opory przed multitronicem, jednak swietnie sobie radzi a w trybie sportowym pozwala na dynamiczną jazdę. Bardzo komfortowa skrzynia, auto porusza sie płynnie (brak zmiany biegów). Zupełnie inna jakość w porównaniu z tradycyjnymi czy nawet 2sprzęgłowymi skrzyniami. Za rok bede brał pewnie mocniejsze audi i żałuje że występują z multitronikiem.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie sie prowadzi przy dużych prędkościach 200-230, chociaz czuć że profil opony na taką jazdę juz jest za duzy (225x50x17), również bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami co jest dosyc nie spodziewane jak na niemieckie auto.
Komfort
4,0
Widoczność
No niestety niskie auto, szerokie słupy oraz klapa bagażnika, powodują że widoczność jest taka sobie, naszczescie czujniki parkowania z tyłu i przodu rozwiązują problem, widocznosci przy manewrach. W trasie przy moim ustawieniu fotela nie widać maski.
5,0
Ergonomia
No cóż, powiem tak. Na codzien pracuje w badaniach użytecznosci i ergonomii i z cała pewnością mogę powiedzieć że pod tym względem auto jest naprawde świetnie zaprojektowane. Wszytko jest pod ręką tam gdzie powinno być a obydwa komputery obsługuje sie intuicyjnie i bardzo wygodnie. Wszytkie potrzebne informacje są, i są tam gdzie powinny być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie mogło by być moim zdaniem troche mocniejsze, czy raczej szybsze, no ale tak to bywa w dizlach. Wentylacja bardzo dobra, komputer w opcji auto działa bardzo dobrze. Klima bardzo wydajna. No i 3 strefowa to bardzo duzy plus. Jedyne czego mi brakuje to szybkiego przełaczania sie na opcje mono. Czyli sterowanie jednym pokrętłem temperaturą w pozostałcych strefach. Trzeba to ustawiac z poziomu komputera pokłądowego MMI i ustawien samochodu. A nie tak jak w mondeo jednym przyciskiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, mimo ze nie jest super duzo miejsca, to przestrzen zorganizowana w taki sposób ze jej nie brakuje nawet w długiej trasie. Z tyłu jest nieco gorzej i przy maksymalnym odsunieciu przednich foteli nie ma juz miejsca na nogi dla pasażerów na tylnej kanapie. Jednak wszytko w granicach rozsądku. Podróżowałem juz trasy w 4 osoby i było wystarczajaco wygodnie i przestronnie, dla osób w okolichac 180. Warto też zauwazyć ze auto jest niskie wiec wsiadanie i wysiadanie wymaga przyzwyczajenia się.
5,0
Wyciszenie
Bajka. Auto jest cichutkie jak myszka, nawet powyżej 200 mozna swobodnie rozmiawiać i słuchać muzyki. Praktycznie wogle nie słychać silnika. Od 190 zaczyna być słychać opływające powietrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto firmowe :) Natomiast w racie leasingu mamy pełny pakiet serwisowy, wiec nie ma nieprzewidzianych kosztów. Nasz pakiet to ok 200 pln miesiecznie dodatkowo. No i auto jest oczywiscie na gwarancji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem auta dla siebie prawie rok czasu. I nie ma lepszego auta w tej cenie. Pół roczne auto kupione w salonie z przebiegiem 10k kosztowało 135k netto. Leasing na 6 lat z opcja zakończenia po 2 latach i rozliczenia autem w salonie, z ubezpieczeniem w cenie i pakietem serwisowym, oraz kompletem opon zimowych i letnich, przy udziale 25k netto, wynosi miesiecznie 2350 netto. Czyli mniej niż płaciliśmy za poprzednie Mondeo MK4 raze z serwisem :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok użytkowania, nie było żadnej usterki. Auto ciągle jest jak nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
25k to zawczesnie na poważne usterki szczególnie w takim aucie. Odpukać :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A5 8T Sportback Facelifting