Silnik
: czterodrzwiowy sedan z charakterystyka auta niemal sportowego... buzia się śmieje
5,0
Całokształt
Wymarzony samochód - duży mocny silnik, bogate wyposażenie, nie wyróżniający się w tłumie. Komfort i jakość na bardzo wysokim poziomie. Póki co jedyny pojazd w rodzinie 2+1
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest mocny, dynamiczny, nie rozczarowuje jeśli chodzi o charakterystyke dźwiękową - duży zapas mocy
5,0
Skrzynia biegów
S-tronic - szybka zmiana przełożeń, póki co same zalety. Nie zastanawia się który bieg powinien zostać załączony - dla kierowcy pozytywnie "nieobecna"
5,0
Układ jezdny
legendarny układ Quattro - świadomość właściwości jezdnych daje poczucie bezpieczeństwa; charakterystyka twardawa - to nie sympatycznie bujająca się kanapa ale przysłowiowe plomby nie wypadaja - rozsądny kompromis
Komfort
4,0
Widoczność
Niske, usportowione nadwozie Sportbacka nie sprzyja patrzeniu do tyłu ale nie jest źle, po krótkim przyzwyczajenu widać wystarczająco dobrze. Boki i przód bardziej niż ok - lusterka duże dają dobry ogląd sytuacji po bokach samochodu
5,0
Ergonomia
Kokpit poukładany, intuicyjny, w mojej wersji zabrakło podświetlania schowka co może denerwować. Uchwyty schowki w drzwiach pojemne, bardzo wygodne. Schowek na okulary w podsuitce raczej miniaturowy (np na lenonki...)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3-strefowa klima pracuje optymalnie, lekko denerwujace jest niesymetryczne ustawienie temperatury (brak przycisku sync) - trzeba sie zagrzebac w menu zeby wrocic do ustawien domyslnych ale to szczegół
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok z tyłu ... kompaktowo. Nie można od tego auta oczekiwać ogromnej przestrzeni na tylnej kanapie - to nie tak klasa. Natomiast fotelik montowany na ISO tyłem do kierunku jazdy na tylnej kanapie się mieści spokojnie - pasażer z przodu ma ciaśniej ale przy 176 cm wzrostu wciąz w miare komfrotowo podróżuje
5,0
Wyciszenie
wyciszenie jest doskonałe - na pewno robi tutaj różnce sinik - jednak każdy diesel zapewnia więcej "atrakcji" w tej materii (na świeżo porównuje do Passata B8 TDI 190KM- i nie m porównania - Pasek jest znacznie głośniejszy)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kiedy decydujesz się na v6 i wzwyż wiesz że oszczędzać na paliwie nie będziesz i to się sprawdza - auto dużo pali a koszty obsługi ASO do najtaniszych nie należa. Wciąż jednak jest to akceptowalne
4,0
Stosunek jakość/cena
ponad 300 tys. złotych za auto tej wielkosci tej jakości z takim wyposażeniem i silnikiem - tutaj moja ocena jest subiektywna - wydaje mi się kwotą ciut wygórowaną...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TFSI 272KM 200kW
[l/100km]