Przeniesienie napędu
: Moje pierwsze audi z quattro do codziennej jazdy. Wczesniej jezdziłem BMW z napedem 4x4 i w obu przypadkach wrażenia z jazdy mega pozytywne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Szum opływowy szyb przy predkosciach powyzej 170km/h
5,0
Całokształt
Piękna karoseria coupe z zaskakująco obszernym bagażnikiem. Pyszne osiągi 2 litrowej benzyny z 225 km okupione 13,5l spalaniem na 100km przy mojej cięzkiej nodze. Ale jak tu nie wciskać pedału w podłogę, jak jest tyle mocy i przyczepności. Genialna trakcja dzięki quattro, dzięki której wyszedłem z niejednej opresji na niemieckiej autostradzie. Pewne, ale bardzo sztywne sportowe zawieszenie (takie sobie wybrałem - odradzam). Wspaniałe kute 19-tki w kształcie Y z niskim profilem 35 łąmiace kregosłup kierowcy na nierównych polskich drogach. Radość z jazdy non stop, ale komfort tylko na gładkich ekspresówkach i autostradach lub na zimowych 17-tkach ;-) Uwielbiałem tego niskopodłogowca, ale kolejny był już SUV. Moja A5 sportback, podobnie jak dwie inne A5 znajomych przez 3 bądź 4 lata użytkowania nie zająknęła się ani nie wydała fałszywego dżwięku silnika ani raz. Serdecznie polecam, ale nie wybierajcie sportowego zawieszenia, chyba że w nowych A5 audi coś zmieniło. Sportowe zawieszenie w moim A5 było twardsze niż w RS3...
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny 2 litrowy motor o mocy 225 km napedzał to coupe bez zadyszki. Bardzo elastyczny, ciagla moc, zadnej turbodziury. Chociaż palił pod moją stopą 13,5l. Znawcy tuningu mówili, że przy 3l dopiero byłby prawdziwy fun - mi ten motor w zupelnosci wystarczał.
5,0
Skrzynia biegów
Fenomenalna, zero opoznien, ciagla moc na każdym biegu, łopatki grzały mi się pod palcami ! Prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy!
5,0
Układ jezdny
To quattro działa jak marzenie, jednoczesnie sportowe zawieszenie w polaczeniu z niskoprofilowymi 19-tkami, to nie jest to czego chciałbym ponownie doświadczać na codzień.
5,0
Karoseria
Śliczna ponadczasowa linia coupe w szarym daytona grey, to był mój pierwszy wybór! Podwójny s-line zarówno na zewnątrz jak i w środku dodawały autu sportowego charakteru. Piękne kute 19 calowe felgi w kształcie Y z niskoprofilowanymi oponami wyglądały super sportowo!
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do przodu i na boki w porządku, pomimoo masywnych słupków A. Widoczność z tyłu, z uwagi na linie dachu trochę jak w Hondzie civic - ograniczona, ale nie było problemów z parkowaniem dzięki czujnikom ruchu z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia najwyżsych lotów - niemiecki porzadek i intuicyjność; niczego nie trzeba szukać, wszystko czego potrzeba jest w zasięgu wzroku i na wyciągnięcie ręki. Komfortowy podłokietnik regulowany na wysokość i przód/tył to mega fajny dodatek - warto go dołozyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie wzorowo, żadnych uwag, Dodatkowo płatna, ogrzewana przednia szyba robiła robotę i nigdy nic nie parowało a o skrobaniu szyb nie było mowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wystarczająco dużo miejsca nawet bardzo wysoki, w czym pomaga genialna regulacja fotela, kołyski oczywiście koniecznie elektryczna z pamięcia ustawień za dopłatą - warto. Z tyłu przestrzeni jest wystarczająco dla młodzieży do 1,75m wzrostu, wyższym może być już ciasno. Bagaznik jest zaskakująco pojemny i foremny.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie A5 z bezramkowymi szybami nie jest najwyższych lotów POWYŻEJ prędkości autostradowych. Do 140km/h jest bardzo dobrze, ale powyżej 140km/h zaczyna się robić głosniej a jazda powyżej 170km/h na niemieckiej autostradzie oznacza znaczący szum dobywający się z okolic szyb.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 3 lata nie działo sie absolutnie nic poza przeglądami i wymianą płynów. Ubezpieczenie utrzymywało się na tożsamym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto po 3 latach utraciło na wartości więcej niż zakładałem, dlatego nie zdecydowałem sie na wykup i sprzedaż i oddałem je do delera. Rzeczoznawca z Dekry bardzo sprawnie pomierzył lakier w 100 miejscach i musiałem dopłacić jedynie 900 pln za polerowanie felg. Reszta - normalne zuzycie. Spalanie na poziomie 13,5l /100km to wiecej niż moje kolejne 3 litrowe audi Q7 i Q8.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata nie wydarzyło sie absolutnie nic. Wszystkie funkcje w aucie działały bez zarzutu i jakichkolwiek usterek. Nie odnotowałem żadnych choćby drobnych awarii. I tak było z trzema modelami A5 w firmie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata nie wydarzyło sie absolutnie nic. Wszystkie funkcje w aucie działały bez zarzutu i jakichkolwiek usterek. Nie odnotowałem żadnych choćby drobnych awarii. I tak było z trzema modelami A5 w firmie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 225KM 165kW
[l/100km]