Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 8T Sportback Facelifting

grzegorz_g, 2 dni temu
Silnik 2.0 TFSI 225KM 165kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Moje pierwsze audi z quattro do codziennej jazdy. Wczesniej jezdziłem BMW z napedem 4x4 i w obu przypadkach wrażenia z jazdy mega pozytywne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Szum opływowy szyb przy predkosciach powyzej 170km/h
5,0
Całokształt
Piękna karoseria coupe z zaskakująco obszernym bagażnikiem. Pyszne osiągi 2 litrowej benzyny z 225 km okupione 13,5l spalaniem na 100km przy mojej cięzkiej nodze. Ale jak tu nie wciskać pedału w podłogę, jak jest tyle mocy i przyczepności. Genialna trakcja dzięki quattro, dzięki której wyszedłem z niejednej opresji na niemieckiej autostradzie. Pewne, ale bardzo sztywne sportowe zawieszenie (takie sobie wybrałem - odradzam). Wspaniałe kute 19-tki w kształcie Y z niskim profilem 35 łąmiace kregosłup kierowcy na nierównych polskich drogach. Radość z jazdy non stop, ale komfort tylko na gładkich ekspresówkach i autostradach lub na zimowych 17-tkach ;-) Uwielbiałem tego niskopodłogowca, ale kolejny był już SUV. Moja A5 sportback, podobnie jak dwie inne A5 znajomych przez 3 bądź 4 lata użytkowania nie zająknęła się ani nie wydała fałszywego dżwięku silnika ani raz. Serdecznie polecam, ale nie wybierajcie sportowego zawieszenia, chyba że w nowych A5 audi coś zmieniło. Sportowe zawieszenie w moim A5 było twardsze niż w RS3...
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny 2 litrowy motor o mocy 225 km napedzał to coupe bez zadyszki. Bardzo elastyczny, ciagla moc, zadnej turbodziury. Chociaż palił pod moją stopą 13,5l. Znawcy tuningu mówili, że przy 3l dopiero byłby prawdziwy fun - mi ten motor w zupelnosci wystarczał.
5,0
Skrzynia biegów
Fenomenalna, zero opoznien, ciagla moc na każdym biegu, łopatki grzały mi się pod palcami ! Prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy!
5,0
Układ jezdny
To quattro działa jak marzenie, jednoczesnie sportowe zawieszenie w polaczeniu z niskoprofilowymi 19-tkami, to nie jest to czego chciałbym ponownie doświadczać na codzień.
5,0
Karoseria
Śliczna ponadczasowa linia coupe w szarym daytona grey, to był mój pierwszy wybór! Podwójny s-line zarówno na zewnątrz jak i w środku dodawały autu sportowego charakteru. Piękne kute 19 calowe felgi w kształcie Y z niskoprofilowanymi oponami wyglądały super sportowo!
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do przodu i na boki w porządku, pomimoo masywnych słupków A. Widoczność z tyłu, z uwagi na linie dachu trochę jak w Hondzie civic - ograniczona, ale nie było problemów z parkowaniem dzięki czujnikom ruchu z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia najwyżsych lotów - niemiecki porzadek i intuicyjność; niczego nie trzeba szukać, wszystko czego potrzeba jest w zasięgu wzroku i na wyciągnięcie ręki. Komfortowy podłokietnik regulowany na wysokość i przód/tył to mega fajny dodatek - warto go dołozyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie wzorowo, żadnych uwag, Dodatkowo płatna, ogrzewana przednia szyba robiła robotę i nigdy nic nie parowało a o skrobaniu szyb nie było mowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wystarczająco dużo miejsca nawet bardzo wysoki, w czym pomaga genialna regulacja fotela, kołyski oczywiście koniecznie elektryczna z pamięcia ustawień za dopłatą - warto. Z tyłu przestrzeni jest wystarczająco dla młodzieży do 1,75m wzrostu, wyższym może być już ciasno. Bagaznik jest zaskakująco pojemny i foremny.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie A5 z bezramkowymi szybami nie jest najwyższych lotów POWYŻEJ prędkości autostradowych. Do 140km/h jest bardzo dobrze, ale powyżej 140km/h zaczyna się robić głosniej a jazda powyżej 170km/h na niemieckiej autostradzie oznacza znaczący szum dobywający się z okolic szyb.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 3 lata nie działo sie absolutnie nic poza przeglądami i wymianą płynów. Ubezpieczenie utrzymywało się na tożsamym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto po 3 latach utraciło na wartości więcej niż zakładałem, dlatego nie zdecydowałem sie na wykup i sprzedaż i oddałem je do delera. Rzeczoznawca z Dekry bardzo sprawnie pomierzył lakier w 100 miejscach i musiałem dopłacić jedynie 900 pln za polerowanie felg. Reszta - normalne zuzycie. Spalanie na poziomie 13,5l /100km to wiecej niż moje kolejne 3 litrowe audi Q7 i Q8.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata nie wydarzyło sie absolutnie nic. Wszystkie funkcje w aucie działały bez zarzutu i jakichkolwiek usterek. Nie odnotowałem żadnych choćby drobnych awarii. I tak było z trzema modelami A5 w firmie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata nie wydarzyło sie absolutnie nic. Wszystkie funkcje w aucie działały bez zarzutu i jakichkolwiek usterek. Nie odnotowałem żadnych choćby drobnych awarii. I tak było z trzema modelami A5 w firmie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A5 8T Sportback Facelifting