Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 8T Sportback Facelifting

grzegorz, 6 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 225KM 165kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napee quattro w połaczeniu ze sztywnym sportowym zawieszeniem i szerokimi oponami 245 powoduje, ze to auto jest "przyklejone do drogi", pozwala na sportowa jazde i doskonale informuje kierowce co dzieje sie pod kołami.
4,0
Całokształt
Piekna karoseria, bardzo wytrzymaly na kamienie i odpryski lakier perłowy (polecam szary Daytona), wspaniale wlasciwosci jezdne dzieki napędowi quattro, sztywnemu zawieszeniu (opcja sport) oraz oponom 245 pirelli Pzero, bardzo sprawna automatyczna skrzynia biegów s-tronic, ponad przecietny system naglosnieniowy bang&olufsen (opcja), wygodne sportowe fotele (opcja), bardzo dobre przyspieszenie z launch control - 6,5s do setki, do 170km/h dobre wyciszenie, powyzej tej predkosci piekne bezramkowe szyby niestety przepuszczaja do kabiny sporo swistów powietrza
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbodoładowana benzyna 2.0 TFSI w połaczeniu ze sprawnym i szybkim s-tronickiem przy każdej prędkości sprawiają frajdę kierowcy. To autko lubi przyspieszać...
5,0
Skrzynia biegów
S-tronic działa przy tej pojemości bardzo dobrze, bez wahania i opóźnień. Jedyna sytuacja, w kórej mozna poczuć opóźnienie i szarpnięcie to start w trybach efficiency i comfort przy właczonym autoholdzie
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobra konstrukcja zwlaszcza w trybie dynamic podoba mi sie sztywne dzialanie kierownicy i poziom informacji pzekazywany z kół. Felgi 19-tki wyglądają pięknie i przy szerokosci opon 245 pozwalają na naprawdę dynamiczna jazdę, ale jednoczesnie przy profilu 35 podjeżdżanie pod krawężniki to niestety porażka. Optymalny kompromis to 18tki
5,0
Karoseria
MOim zdaniem rewelacja, piękny samochód z każdej strony, zdecydowanie bardziej podoba mi sie wersja po faceliftingu niż nowsza generacja A5
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra, do tyłu pomimo opadajacej linii dachu i braku wycieraczki na tylnej szybie bez zarzutu. Czujniki parkowania to zdecydowanie opcja warta polecenia
4,0
Ergonomia
Wszystkie pokretla i guziki na wlasciwym miejscu, obsluga systemow pokladowych intuicyjna i prosta, kierownica ze splaszczonym wiencem i lopatkami zmiany biegow to czysta przyjemnosc i wzor w segmencie, miękko wykonczony podlokietnik regulowany na wysokosc (opcja) i elektrycznie regulowane fotele i lusterka z funkcja pamieci to czysty komfort, korego nie powinno sie sobie odmawiac w takim aucie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie działają sprawnie, szybko i bez zarzutów, na największych obrotach nawiewy moglyby byc cichsze ale w standardowym zakresie pracy są idealne
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu do wzrostu 195 nie będa mieli powodów do narzekań, z tyłu miejsca jest dość ale raczej dla mlodzieży, trzy osoby na tylnej kanapie to nie jest wymarzona opcja zwłaszcza w długiej trasie. Bagaznik przy tej linii dachu jest rewelacyjny, pakowny, foremny a dostep do niego jak to w liftbackach bajka.
4,0
Wyciszenie
Do 170 km/h jest doskonale; powyżej tej predkosci bezramkowe szyby wpuszczaja do srodka swist opływajacego powietrza i może to przeszkadzac, ale coś za coś.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Volkswagen perfect lease z 10% wplata wlasna i wysoką wartoscia wykupu po 3 lub 4 latach przy jednym z niższych w klasie spadku wartosci powoduja, ze miesieczna rata nie zabija. Spalanie przy dynamicznej jezdzie na poziomie 12l kosztuje, ale jest frajda z jazdy. Ubezpieczenie na poziomie 5500 pln rocznie, serwis w cenie, za dodatkowa oplata 100 pln miesiecznie wszystkie materialy eksploatacyjne (sprzegło, tarcze, piórka wycieraczek) w cenie. Serdecznie polecam !!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem w 2015, kiedy je kupowałem trudno bylo za te pieniadze kupić ciekawsze auto w klasie. Placimy za piękna karoserie, niezawodny silnik, wlasciwosci jezdne. Auto z charakterem warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne do czego mozna sie było przyczepic to od czasu do czasu piszczace klocki hamulcowe. Co ciekawe te fabryczne nie piszczały nigdy a wymienione w ASO niestety juz tak. Poza tym wymienione silowniki klapy bagaznika, bo uznalem ze pracuja zbyt cieżko i odbyło się to na moje wyrazne zyczenie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakichkolwiek powaznych usterek przez 3 lata uzytkowania. Nie zepsuło się nic, silnik nie bierze oleju, wszystkie urzadzenia pokladowe dzialaja bez zarzutu, uklad jezdny rewelacyjny,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A5 8T Sportback Facelifting