Piękny samochód, świetnie trzyma się drogi, dobrze wyciszony, Bang & Olufsen warty swojej ceny. Zdecydowanie polecam!
UPDATE po 1 roku: Nic dodac i nic ujac. Mialem okazje jechac nowa A4, bez Quattro, bez B&O, z silnikiem 1.4 (150KM), ktory nawet w polowie nie daje takiej frajdy jak moje A5.
Wrażenia
5,0
Silnik
350Nm od 1500 obrotów w zupełności wystarcza aby bezpiecznie wyprzedzić niemal każdy samochód. Silnik bardzo elastyczny i cichy, w połączeniu z Quattro i S-troniciem jazda tym samochodem to czysta przyjemność.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo szybka, czuła, "uczy się" zachowania kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Quattro + kontrola trakcji i naprawdę ciężko tym samochodem wypaść z zakrętu lub wpaść w poślizg. Niektórzy lubią bokiem wejść i wyjść z zakrętu - A5 zdecydowanie się do tego nie nadaje - za to drogi trzyma się jak rzep.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylni słupek nieco ogranicza widoczność - poza tym, reszta w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko co ma być jest pod ręką - być może panel do klimatyzacji mógłby być nieco wyżej. Trochę przeraża ilość przycisków ale można dość szybko się do tego przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3-sterfowa klimatyzacja działa poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
A5 jest pewnym kompromisem między wygodą a sportowym charakterem - o ile z przodu miejsca jest dość, to z tyłu wysocy pasażerownie niestety będą mieli małe problemy (opadający dach). Trzy osoby z tyłu niestety będą się nieco gniotły...
4,0
Wyciszenie
Do 130km/h cichutko, bajka, potem bezramkowe szyby jednak przepuszczają nieco hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu dużo mówić - jak kogoś stać na kupno nowej A5 musi liczyć się z wyższymi kosztami (mi ciężko jest w mieście zejść poniżej 12-13l) - auto swoje musi spalić, a i części eksploatacyjne muszą odpowiednio więcej kosztować. O ile na razie (tj. na gwarancji) nie dotyczy mnie ten problem, to za kilka lat będę w stanie coś więcej powiedziec...
5,0
Stosunek jakość/cena
Czy warto wydać 220 tyś na ten samochód? Moim zdaniem warto, chociaż jak to w życiu - za dobre rzeczy trzeba dobrze zapłacić. A5 wydaje się jeszcze być na styku jakość / cena. Powyżej 250k, za każde udoskonalenie trzeba niewspółmiernie dużo więcej zapłacić...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 225KM 165kW
[l/100km]