Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 8T S5 Sportback

Leon, 7 lat temu
Silnik 3.0 TFSI 333KM 245kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A5 8T S5 Sportback 3.0 TFSI 333KM 245kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duuuuzo mocy i fajny dzwiek z wydechow na wyzszych obrotach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : uszczelka przez nie opuszczenie sie szyby w drzwiach pasazera
4,0
Całokształt
Ogolnie auto 'lezy' mi bardzo dobrze. Swietnie sie prowadzi, doskonale materialy wykonczenia, bardzo duza moc, i siedzac za kierownica ma sie wrazenie jak by byl szyty na miare. Wczesniej mialem BMW, ale szybko powrocilem do Audi, gdyz wlasciwosci jezdne, naped Quattro, stylizacja i wykonczenie w srodku bardziej mi pasuje. Jedyny mankament tego auta to spalanie, ktore wedlug mnie jest po prostu za duze przy szybszej jezdzie. Audi przestawilo sie z silnikow V8 na V6 z doladowaniem wlasnie ze wzgledu na ekonomicznosc. Ale jak ma sie ciezka noge to tej ekonomicznosci nie widac. Wczesniej w BMW mialem 3.0 litrowy silnik biturbo z 306 KM i byl on duzo oszczedniejszy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Byl by doskonaly gdyby nie spalanie. W porownaniu do silnika BMW 3.0 biturbo ma mala turbo dziure. Ale jak juz turbine sie zalaczy to silnik Audi wydaje sie mocniejszy i ma niesamowity ciag. Jak sie jezdzi spokojnie to jest bardzo cichy i komfortowy zwlaszcza w polaczeniu ze skrzynia tiptronic ktora trzyma silnik na niskich obrotach. Jak przelaczym Audi Select Drive na 'Dybamic' to auto robi sie agresywne i silnik ma naprawde duzo mocy, a przy zmianie biegow na wysokich obrotach 'strzela' z rury. Wczesniej testowalem starsze Audi S5 V8 i silnik V6 z doladowaniem jest bardziej dynamiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonala do tego silnika. Przy ruszaniu mozna czasem poczuc lekki skok czy szarpniecie (taki urok dwu sprzeglowej skrzyni), ale jak juz zalapie i podczas jazdy to bajka. Dostosowuje sie do stylu jazdy, biegi zmienia komfortowo i super szybko czy to do gory czy na dol. Przy spokojnej jezdzie nawet nie slychac zeby silnik nabieral obrotow bo siedmio stopniowa skrzynia zawsze znajdzie optymalne przelozenie. Przy ostrej jezdzie skrzynia niczym z w F1.
5,0
Układ jezdny
sztywny na zakretach, ale tez bardzo komfortowy do jazdy po miescie. Mam opcje z Drive Select co pozwala na zmiane charakterystyki jazdy i naprawde dziala. Oprocz tego Quattro czego nie trzeba tlumaczyc. xDrive z BMW w porownaniu do Quattro to jak przedszkole...
Komfort
4,0
Widoczność
Swietnie do przodu i na boki. Do tylu raczej slabo, chociaz boczne lusterka i parktronic zdaja egzamin.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno byc. Przyciski bardzo intuicyjnie (to tez pasuje mi duzo bardziej niz iDrive w BMW gdzie musialem sie uczyc i myslec co teraz nacisnac, chociaz moze byc to kwestia przyzwyczajenia). Dla mnie siedzac w Audi czuje sie jak w kokpicie F16 (wszystko bardzo precyzyjne i na swoim miejscu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam nic do zarzucenia. Mam dwu strefowa klime, ale i tak zawsze mam zsynchronizowane dwie strony, takze mi osobiscie dwu strefowa jest nie potrzebna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo komfortowo niczym w limuzynie ze sportowymi fotelami. Z tylu tez nie najgorzej jesli chodzi o przestrzen dla dwoch osob. Ktos powie ze w Skodzie superb kombi jest duzo wiecej miejsca na nogi, ale Audi S5 Sportback jak sama nazwa wskazuje to auto cztero drzwiowe ze sportowym zacieciem to musi takie tez byc. Po zlozeniu siedzen przestrzen bagazowa jest naprawde spora.
4,0
Wyciszenie
Ogolnie dobrze, chociaz przez to ze szyby sa bez ramek to zdarzaja sie problemy z uszczelkami w ogol drzwi. Mi sie jedna popsula gdy auto stalo na mrozie i zamarzla szyba (normalnie powinna troche opadac przy otwieraniu drzwi). Popsolem wtedy uszczelke i potem zaczelo troche gwizdac. Oczywiscie uszczelke mozna zmienic, ale podobnych problemow nie ma w autach z ramkami na drzwiach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy szybkiej jezdzie to pomylka. Po miescie moze 'wziac' 20 litrow jak ma sie ciezka noge. Na autostradzie przy 200kmh i powyzej spalanie ok. 15 litrow (w BMW bylo jakies 12). Przy malym zbiorniku paliwa (to tez jest pomylka) wystarcza na jakies 400km czyli 3 godziny jazdy... Przy rownej jezdzie 120kmh na autostradzie auto spala 9-9.5l i mniej mi sie nie udalo. Ja dojezdzam do pracy na drogach poza miastem bez zadnych warjacji to srednio mi pali 10.5l. Takze srednie spalanie jest dla mnie OK tylko przy szybkiej jezdzie boli glowa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie wysokie spalanie przy szybkiej jezdzie to auto bylo by dla mnie idealne no ale jak sie chce miec taka moc to cos za cos. Serwisy jak wiadomo, nie sa tanie. Plusem jest to ze serwis robi sie co 30 tys km i nie trzeba zmieniac lancucha rozrzadu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popsuta uszczelka od szyby przy drzwiach kierowcy. Oprocz tego brak jak narazie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TFSI 333KM 245kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A5 8T S5 Sportback