Przeniesienie napędu
: To moje pierwsze QUATTRO i na pewno nie ostatnie :) Pewność i bezpieczeństwo na suchym/mokrym, a także frajda zimą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Szyby bezramkowe - wymagają większej troski i napraw od klasycznych. Mechanizmy potrafią szwankować.
5,0
Całokształt
Auto WSPANIAŁE! Wyjątkowe pod wieloma względami. Warto było go kupić i cieszyć się jazdą. Na pewno samochód dla osoby, która lubi się wyróżniać z tłumu. Trochę droższe w utrzymaniu i naprawie, ale wrażenia z jazdy niesamowite. Jestem mega szczęśliwy, że mogłem być właścicielem i kierowcą tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocna jednostka wolnossąca, o fajnym brzmieniu. Osoba która przesiada się z silnika z turbiną, musi jakiś czas pojeździć, aby zrozumieć jak wykorzystać całą jego moc.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, chociaż biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem. Mi to nie przeszkadzało. W porównaniu do wcześniejszego mojego auta (A3) - duża zmiana.
5,0
Układ jezdny
QUATTRO - i sprawa załatwiona! Samochód super trzyma się drogi na każdym podłożu. Zakręty przy dużej prędkości nie stanowią dla niego żądnego problemu. Prowadzenie auta - MEGA!
5,0
Karoseria
Piękna linia nadwozia, która zwraca uwagę. Auto wyjątkowe biorąc pod uwagę już sam wygląd. Pakiet zewnętrzny S-line tylko podkreśla całość.
Komfort
5,0
Widoczność
Sportowe coupe o długości 4,62m, jednak z parkowaniem do tyłu nie było problemów. Duże lusterka znacząco pomagają. Przednia szyba dość mała, ale nie powoduje problemów w miejskim ruchu.
4,0
Ergonomia
Pasuje mi styl Audi, więc nie bardzo mogę na coś narzekać :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się szybko, więc z grzaniem zimą nie ma problemów. Tak samo jak z wentylacją oraz klimatyzacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samo prowadzenie - rewelacja tj dobre trzymanie boczne, stabilna pozycja, wygodny fotel, dobra obsługa przyrządów.
Ciężko jest wsiadać i wysiadać z powodu niskiego zawieszenia, foteli wyprofilowanych oraz szerokich drzwi. Z tyłu dwa fotele pełnowymiarowe, jednak miejsca na głowę mało, a na nogi to już brak :)
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej miejskiej jeździe silnik delikatnie mruczy, ale przy 4 - 6 tys obrotów już warczy :)
Minusem są szyby bezramkowe, które dają dodatkowy szum powietrza przy jeździe na autostradzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo - Audi kosztuje. Trzeba się nastawić na większe wydatki jeśli chodzi o naprawy, ubezpieczenie a także spalanie w tym modelu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena tego modelu dość wysoka, jednak warta jakości którą reprezentuje. Do tego niepowtarzalny styl, który jest bezcenny :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Większość problemów można naprawić szybko. Części łatwo dostępne. Raz tańsze, raz droższe...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największy problem jest z szybami bezramkowymi. Przymarzają zimą oraz powodują szum powietrza na autostradzie. Dodatkowo musiałem wymienić mechanizm opuszczania szyby kierowcy (1300zł). Przy kupnie należy zwrócić baczną uwagę na stan tych mechanizmów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 265KM 195kW
[l/100km]