Auto zakupiłem z myślą o niecodziennych doznaniach. Nie chciałem kolejnego nudnego auta i tym razem się nie pomyliłem. Za każdym razem gdy wchodzę do garażu serce mocniej bije. Auto rewelacyjnie przyspiesza a wśród przechodniów swoim sportowym dźwiękiem wzbudza zaciekawienie. Prawdziwy dźwięk z przepustnicy nawet w trybie "Ekonomic" (a nie z głośnika jak w "Eskach" Audi od 2019 roku) dostarcza prawdziwie sportowego doznania. Auto świetnie się prowadzi, sportowe fotele mają wszelaką regulację (nawet dociski boczne fotela), wspaniałe połączenie wygodnego auta i sportowego charakteru. Wnętrze bardzo dobrze zgrywa się z kierowcą, wszystko do ręką, i nie trzeba "klepać" w ekran dotykowy, gdyż jest to ostatnia wersja S4 która jeszcze posiada fizyczne przyciski i pokrętła. Autem można jeździć w zależności od nastroju i warunków spokojnie, za co odwdzięcza się niskim spalaniem na poziomie 8,8 litra, lub pobawić się w trybie "Dynamic" gdzie spalanie wynosi około 12 litrów. Pomimo, że 50-tka na kartu i do tej pory miałem już wiele samochodów (limuzyny, suwy) S4 codziennie powoduje "banana na Twarzy". Mój egzemplarz jest skonfigurowany na maksa (wszystko co można było wziąć przy zakupie w salonie Audi) i dlatego myślę, że auto pozostanie w moim posiadaniu przez dłuższy okres. Na dzień dzisiejszy nie widzę dla siebie innej alternatywy która dawałaby tyle radości i komfortu, nawet wśród najnowszych wersjach Audi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękna praca jak każdy V6.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem przy przyspieszaniu podczas jazdy z góry niepotrzebnie zbyt nisko redukuje bieg, przez co na chwilę wzrastają obroty.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja jakby przyklejony do drogi.
5,0
Karoseria
Pomimo, że to "S" to prześwit pod podwoziem jest normalny.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super a kamery 360 i czujniki robią robotę przy parkowaniu,
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne w zasięgu kierowcy. Jedynie czytnik na karty i płyty CD umieszczony w schowku obok pasażera, i podczas samotnej jazdy zmiana płyty wymaga zatrzymania auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają pełną swobodę. Natomiast z tyłu miejsca jest ani mało ani dużo (jak w A4).
4,0
Wyciszenie
Do 160 na godzinę jest normalnie. Natomiast od 200 na godzinę pomimo, że niemieckie autostrady są super, dźwięk z przepustnicy jest na dłuższą metę męczący. No ale coś za coś.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt utrzymania podobny jak w A4 lub A6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakup auta trochą "szarpnął po kieszeni" ale nie żałuję. Na dzień dzisiejszy nie widzę dla siebie innego auta w podobnej cenie, które by miało zbliżone parametry i wyposażenie oraz wnętrze w podobnym stylu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok eksploatacji (12 tys. km) jakichkolwiek usterek nie było (ani drobnych ani poważnych)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok eksploatacji (12 tys. km) jakichkolwiek usterek nie było (ani drobnych ani poważnych).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TFSI 354KM 260kW
[l/100km]