Świetny bardzo spójny pakiet. Nic nie rozczarowuje, raczej pozytywnie zaskakuje. Wygląd, komfort, możliwości w zakrętach. Wszystko jest przemyślane i z czegoś wynika, a nie dlatego, że komuś się tak narysowało, albo właściwie to nie wiedział jak lepiej zrobić. Nie jest tak jak w samochodach luksusowych z Azji, że większość parametrów jest super, ale część mocno rozczarowuje. Wszędzie osiąga świetny wynik.
Używanie tego samochodu sprawia bardzo dużą frajdę i różnica między autami z tego segmentu z poza klasy premium jest zaskakująco duża.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciekawostka: Ma Adblue. Jak wcześniej parkowałem diesla w garażu, to bardzo mocno cuchnęły mi spaliny. Teraz zero smrodu i to bardzo zaskakuje na plus.
Bardzo dobrze przyśpiesza w połączeniu z DSG. Dopiero przy bardzo wysokich prędkościach chciałoby się mieć coś mocniejszego. W trasie 5 litrów. Jadąc autostradą powyżej 200 pali poniżej 10 l.
5,0
Skrzynia biegów
Bezbłędna. Nie szarpie, nie dusi się, nie gubi. S-tronik uważany jest za najlepszy z dwu sprzęgłowych , ma inne oprogramowanie niż w VW, co robi różnicę. Zmiana biegów natychmiastowa. Posiada funkcję auto-hold, czyli nie trzeba trzymać hamulca w korku :-) Posiada funkcję automatycznego "żeglowania". Polega to na tym, że na wyższych biegach po podniesieniu nogi z gazu samochód wrzuca samodzielnie luz i oszczędza paliwo (zmniejsza się opór silnika).
5,0
Układ jezdny
Bezbłędna. Nie szarpie, nie dusi się, nie gubi. S-tronik uważany jest za najlepszy z dwu sprzęgłowych , ma inne oprogramowanie niż w VW, co robi różnicę. Zmiana biegów natychmiastowa. Posiada funkcję auto-hold, czyli nie trzeba trzymać hamulca w korku :-) Posiada funkcję automatycznego "żeglowania". Polega to na tym, że na wyższych biegach po podniesieniu nogi z gazu samochód wrzuca samodzielnie luz i oszczędza paliwo (zmniejsza się opór silnika).
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa. Moim zdaniem Audi od lat nie zmieniają specjalnie swoich kształtów ze względu na widoczność i możliwość wyczucia krańców auta. Po prostu ten kształt jest najlepszy pod tym względem i nie mogą go zmienić. Lusterka bywają lepsze w innych samochodach. Mają sporą wadę. Zbiera się na nich woda podczas deszczu. Są mocno zabudowane, aby nie hałasować przy prędkościach autostradowych.
5,0
Ergonomia
System multimedialny jest tak prosty w użytkowaniu, że to czysta przyjemność. Jak to południowi Niemcy, zrobili wszystko idealnie, ręka sama trafia tam gdzie powinna. Pasażer nie musi odrywać się od oparcia fotela, żeby zmienić radio, czy podgłośnić. Jedyna wada, to że przycisk do kontroli trakcji jest zaraz przy auto start-stop i wyłącza się ją po prostu przyciskając. Mniej zorientowani kierowcy mogą to zrobić przez przypadek, co jest dość nieprzemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do wyboru jest 1 lub 3 strefowa. Co zaskakuje 1 strefowa zdecydowanie wystarcza. Samochód dostarcza bardzo dużo powietrza w ciszy i bez mocnego wiatru, co spełnia świetnie jego zadanie.
Ma jedną wadę. Paruje przy zamkniętym obiegu bez włączonej klimatyzacji, która włącza się automatycznie wraz z zamknięciem obiegu. Robi to czasem nawet z włączoną klimatyzacją, po dłuższym czasie odparowuje.
Ogrzewanie foteli jest bardzo wysokiej klasy. Odczucie jest jak wejście do gorącej wanny, bardzo przyjemne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największe w klasie, dużo lepsze niż w poprzednim modelu. Wysokim kierowcom wydaje się trochę klaustrofobiczne, dla mnie ok. Z tyłu samochód wydaje się niezbyt duży, ale jest zaskakująco wygodnie i miejsca tak na prawdę nie brakuje. Człowiek jest tak ułożony, że jest po prostu wygodnie. Bagażnik ma taki kształt, że można włożyć więcej niż się wydaje sądząc tylko po litrażu.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest naprawdę dobre. Nie jest to S kalsa, w której nawet nie słychać silnika, ale jak na ten segment, to naprawdę jest wzorowo. Przy 120 odczucie jest jak przy 60 ;-)
Hałas pojawia się dopiero od 180, ponieważ lusterka zaczynają szumieć. Przy najwyższych prędkościach nie słychać podzespołów, które odpowiadają za napędzanie samochodu i znajdują się pod podwoziem. Komfort jest bardzo wysoki, można się nie zorientować, że się pędzi, ponieważ zawieszenie zachowuje się, jak by te prędkości to były jakieś żarty i wtedy żałuje się, że to nie większy silnik i nie pojedzie chociaż te 250...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Pakiet serwisowy na 5 lat, 200 tyś kilometrów kosztuje chyba 200 zł. Gwarancja od 3 do 5 lat.
Z tego co czytałem w Auto Motor i Sport - poradnik zakupu używanego Audi to:
- zawieszenia w Audi wymienia się co 50-80 tyś km (jest aluminiowe i coś tam), jest tego warte
- skrzynia biegów do wymiany po 150 - 200 tyś km. Dwusprzęgłówki szybko zużywają się przy jeździe po górkach, w Warszawie raczej nie ma się czego obawiać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można się targować i wtedy ta dopłata aż tak wielka nie jest. Porównując do zwykłego samochodu "dla ludu", to przyjemność z używania jest nieporównywanie większa - kilkukrotnie. Jeżeli cena nie jest czymś, co będzie sprawiać dyskomfort, to naprawdę warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwszego i drugiego dnia po odebraniu nowego auta z salonu miałem 3 "usterki". Myślałem, że to będzie jakiś koszmar.
1. Światła po przyjechaniu z salonu były zaparowane w 20%!
2. Z pod świateł ze szczeliny wydobywał się dym o zapachu przegrzewającego się komputera, czy kabli.
3. Okładzina słupka A nie była przymocowana do końca! (ciekawe kto to montował w tych Niemczech ;-)
"Usterki" te nie wystąpiły już nawet po myciu samochodu, chyba się tak układało coś w tych światłach, nie wiem. Okładzina słupka po uderzeniu pięścią została przytwierdzona na stałe do zaczepu :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]