UPDATE po 46 tys. przejechanych kilometrów potwierdzam i podtrzymuję poprzednią ocenę.
Samochód bardzo wygodny, cichy, szybki i oszczędny. Brakuje quattro oraz miałem usterkę z alarmem. Dodatkowo przy 40 tys. wylał tylny amortyzator. Z samochodu byłem bardzo zadowolony, ale ze względu na powiększenie rodziny musiałem zamienić na coś bardzie praktycznego i... kupiłem nowe A4 Avant, tym razem z quattro, ale tą samą opcją silnikową (obecnie silnik ma 204 KM).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Niby moment jak w 150 konnym dieslu, ale za to w bardzo szerokim zakresie obrotów. Bardzo żwawy i przy tym oszczędny. Kapitalne spalanie (ok 7.0l/100km) przy prędkościach 140-150 km/h. UPDATE: Nadal potrafi zaskoczyć - bardzo sprawny i bardzo oszczędny (w trasie). Nigdy nie jeżdżę w trybie "Efficiency" (czyli eco), a samochód na dystansach jazdy autostradowej (mix 30% PL i 70% zagranica) spala nieco ponad 6l/100km. Diesel jest niepotrzebny. Po 46 tys nadal było świetnie!
5,0
Skrzynia biegów
Szybka (ale tylko w trybie Auto lub Dynamic), bez szarpania, odpowiednia redukcja gdy trzeba. Bez zarzutów. UPDATE: bez zmian.
4,0
Układ jezdny
Posiadam adaptacyjne amortyzatory i zwykły układ kierowniczy. Zawieszenie świetnie się sprawdza i jest bardzo ciche. Układ kierowniczy nie jest może zbyt rewelacyjny, ale dobrze daje informacje o tym co się dzieje z kołami na jezdni. Auto jest zwrotne (przynajmniej takie sprawia wrażenie). Szkoda, że nie można do tego silnika zamówić quattro. Duży moment obrotowy = często jak popada lubi sobie pobuksować ośką. UPDATE: trzeba nauczyć się operować gazem - na pewno niweluje to buksowanie przy starcie np. ze świateł. Usterka amortyzatora przy 40 tys km.
4,0
Karoseria
Niski współczynnik oporu powietrza, bardzo dobrze spasowane (szczeliny równe i bardzo wąskie). W pakiecie s-line samochód wygląda bardzo dobrze, aczkolwiek dla niektórych może być nudny. Spory spoiler przedni mocno wystaje z obrysu karoserii, może się "podrapać" na parkingu. UPDATE: bez zmian.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie tej wielkości, słupki nie są jakąś dużą przeszkodą. Mam kamerę cofania, ale szczerze mówiąc myślałem, że będę bardziej na nią "zerkał". UPDATE: kamera cofania jednak mocno się przydaje - zwłaszcza jej szeroki kąt przy wyjeżdżaniu z parkingu.
5,0
Ergonomia
Wcześniej jeździłem VW - wiadomo, wszytko poukładane itd. To samo jest w A4, tyle, że ładniej wykonane i są lepsze materiały. Świetna pozycja za kierownicą (sportowe fotele), przemyślany kokpit - FIZYCZNE przyciski i kapitalne sterowanie MMI Touch Plus. Wcześniej miałem ekran dotykowy - jednak uważam, że pokrętło i czytelne przyciski do sterowania robi robotę (również obsługa głosowa). Świetny jest też virtual cockpit. UPDATE: bez zmian.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 strefowa klimatyzacja robi co ma robić. Pracuje cicho i dość sprawnie. Testowałem tylko w upałach, więc zimowych doświadczeń jeszcze nie miałem. UPDATE: bez zmian.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę więcej miejsca powinno być z tyłu. Z przodu wnętrze mogłoby być ciut szersze.
5,0
Wyciszenie
Jest kapitalnie. Mam w opcji dodatkowo klejone szyby wygłuszające. Przy niższych prędkościach prawie nic nie słychać. Przy wyższych słychać już szum wiatru i opon (mam Hankooki), ale ma się wrażenie, że od 140km/h wzwyż (do ok 240km/h) utrzymuje się stały poziom głośności. UPDATE: nadal świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie jest drogie, wiadomo, ale za to spalanie to jest wielka wartość dodana. Przy szybkiej jeździe w trasie (autostrady/ekspresówki) to ok 7,5l/100km. Po mieście jak się ciśnie to ok 12l/100km, normalna jazda to ok 9l/100km. Podczas spokojnej jazdy za miastem nie problem jest zejść do 6,3l/100km. UPDATE: da się zejść poniżej 6l/100km w trasie (mierzone na dystansie ok 500km - rejon Alp, Wiedeń - Tarvisio - Bovec, ze średnią prędkością ok 95km/h), czego chcieć więcej?
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za grubo ponad 200 tys PLN, a niestety zdarzają się "skrzypnięcia" w środku (już przy 3 tys km). Zwłaszcza w okolicy klamek w drzwiach (plastik i okładzina z dębu szarego). Poza tym materiały są super, czuć premium. UPDATE: coś postukuje na większych wertepach z okolic słupka "B" od strony pasażera - na co dzień praktycznie niezauważalne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z alarmem (fabrycznym), który sam się włączał po zamknięciu auta. Okazało się, że były jakieś wadliwe sterowniki, update oprogramowania w serwisie załatwił sprawę. UPDATE: nie załatwił, co kilka miesięcy po zamknięciu włącza się alarm - muszę udać się ponownie do serwisu. Przez ostatnie 1,5 roku nie wystąpiła usterka z alarmem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak. UPDATE: Amortyzator tylny przy 40 tys km, do wymiany, więcej nic się nie działo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI ultra 190KM 140kW
[l/100km]