Przeniesienie napędu
: Audi bez Quattro to nie Audi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: piszczące hamulce
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Samochód jest bardzo ładnie skonfigurowany, jest piękny, w środku super, prowadzenie ekstra. Gdyby nie drobne niedociągniecia, być może tylko w moim egzemplarzu, byłoby idealnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie super. Osiągi lepsze niż podawane przez producenta. Zdarza się, że na postoju wchodzi w delikatne wibracje ale dla większości zapewne niedostrzegalne. Dźwięk silnika mógłby być ciut lepszy ale to w końcu tylko R4.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo poprawiona względem wcześniejszych skrzyń S-tronic/DSG. Skrzynia zachowuje się jak klasyczny automat" pcha samochód od razu do przodu (brak efektu wysprzęglania). Biegi zmieniają się bardzo szybko, nie szarpie.
5,0
Układ jezdny
W moim jest zawieszenie sportowe obniżone o 20mm. Super sprawa. Nie jest za twarde, a samochód nie wychyla się na zakrętach. Nie polecam dopłacać za regulowane amortyzatory.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność tak jak w każdym aucie tej klasy. Bardzo dobrej jakości kamera cofania, która pozwala wyjechać z parkingu prostopadle tyłem praktycznie patrząc tylko na kamerę (szerokokątna).
5,0
Ergonomia
Tutaj Audi chyba najlepsze w klasie. Nie spotkałem się jeszcze z samochodem tak fajnie dopracowanym pod wieloma względami. Cieszą nawet małe rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się bardzo szybko. Reaguje na zmianę temperatury od razu. Klimatyzacja 3-strefowa nie dość, że dodaje wiele do wyglądu robi też swoje. Czuć wyraźnie inne ustawienia temperatury z przodu z tyłu oraz z prawej i lewej strony. Podgrzewanie foteli fenomenalne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Audi A6. Z przodu wystarczająco dużo miejsca. Mierzę 185cm i spokojnie usiądę sam za sobą. Ale 5 osób w dłuższą trasę pojechać będzie ciężko. Raczej samochód dla rodziny bez dzieci lub z małymi dziećmi.
5,0
Wyciszenie
Posiadam przyciemniane szyby oraz dodatkowo wygłuszane i nawet przy wysokich prędkościach na autostradzie naprawdę jest niesamowicie cicho. Warto dokupić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie ok. Samochody konkurencyjnych marek z podobnym wyposażeniem kosztują podobnie. Plus za możliwość wykupienia przeglądów - nie trzeba się martwić później.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość super, Cena duża. Za 300 tyś zł można byłoby kupić większe A6.. Ale samochody oferują teraz więcej stąd i ceny wyższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam problem z hamulcami - Piszczą. W serwisie powiedzieli, że to moja wina, że je przegrzałem. Wyczyścili ale nadal po jakiejś trasie lub po szybszej jeździe po mieście później piszczą. Nie spotkałem się z tym w innych markach premium. Zobaczymy jak serwis będzie dalej reagował. Do tego coś mi wchodzi w wibracje przy prędkościach autostradowych. Zmieniałem już koła na zimowe i nadal wibracje występują. Są to drobne wibracje ale w samochodzie za tyle pieniędzy nie powinny się zdarzać - do serwisu jeszcze nie zgłaszałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego na razie się nie zdarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW
[l/100km]