Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Avant

Adam, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B9 Avant 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto praktyczne, ładne, solidnie wykonane, bezawaryjne. Audi kupiłem z przebiegiem 153 w rok najeździłem 25 tyś, więc samochód ma już niemały przebieg a mimo to nie widać po nim tych kilometrów. Żadnych poważniejszych usterek do tej pory, lakier oraz wnętrze w dobrym stanie. Silnik bajka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 190 KM, jest czym jechać, i jak na tą moc pali niewiele. Trochę wyczuwalna turbodziura ale w innych dieslach jest gorzej. Dobry moment obrotowy, dzięki czemu przy normalnej jeździe rzadko kiedy obrotomierz przekracza 2000 obrotów bo na więcej nie ma potrzeby. Samochodem jechałem już 240 km/h, daje radę. Co do awaryjności jedyna wada jaka go spotkała to cieknące uszczelki pod wtryskiwaczami i mimo że jeżdżę głównie po mieście nic się z silnikiem ani osprzętem nie dzieje.
5,0
Skrzynia biegów
Manual 6 biegowy. Co tu dużo opowiadać, chodzi bezawaryjnie biegi wchodzą precyzyjnie... Wadą jest nieco wibrujący lewarek skrzyni biegów widoczne jest to głównie na postoju na biegu jałowym . Do wymiany "łożysko na cięgnie skrzyni biegów". Ale można jeżdzić również bez jego wymiany.
4,0
Układ jezdny
Posiadam wersję z napędem na przód w wersji z "audi drive select" . więc opiszę jak zawieszenie się zachowuje w trybie sportowym jak i komfortowym. A więc: są różne drogi, różne rodzaje nawierzchni oraz różne nastroje kierowcy. To znaczy kiedy nie ma się ochoty ani miejsca jeździć szybko to tryb komfortowy jest jak najbardziej ok np do miasta. Jak już chce się chce pojeździć szybko to "tryb comfort jest zdecydowanie zbyt miękki", samochodem buja w zakrętach, przy hamowaniu mocno nurkuje (ogólnie wydaje mi się że auto jest z przodu trochę za ciężkie), sprawę dodatkowo pogarszały koła 17 jakie miałem zamontowane. Do szybkiej jazdy zestaw: koła 18 i tryb sport i wtedy dopiero samochód jest w odpowiednim stopniu przewidywalny. Dlatego radziłbym zakupić wersje z "ads" bo tryb komfort którego używam na co dzień do normalnej jazdy, jest zbyt miękki do jazdy szybkiej a dzięki ads mamy możliwość dostosowania twardości zawieszenia do potrzeb i trochę poużywać sobie 190 KM :). Co do hamulców, w wersji ze 190 km dieslem średnice tarcz są większe niż w wersji 150 konnej. Te jakie ja posiadam są bardzo mocne i szybko wyhamowują auto.
5,0
Karoseria
O gustach się nie dyskutuje ale b9 robi dobre wrażenie . Co do jakości lakieru, wydaje mi się ze nie ma się do czego przyczepić lakier jest twardy nie rysyje się od patrzenia na niego.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra. Tył ok posiadam czujniki parkowania więc w zupełności wystarcza.
5,0
Ergonomia
wszystko ok. Szybko się człowiek orientuje co i jak. Wydaje mi się że zaletą jest to że jest dużo fizycznych przycisków i pokręteł a nie wszystko na padzie. Chociaż wpisywanie adresu do navi przy pomocy pokrętła jest trochę upierdliwe ale można tez dac polecenia słowne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę ciasno
5,0
Wyciszenie
bardzo dobre. Nie czuć prędkości w tym samochodzie. Jak mówię pasażerom że jedziemy ponad 200 na h to nie mogą uwierzyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali niewiele oraz jak do tej pory nie spotkała mnie żadna poważna usterka. Przeprowadzałem jedynie typowe serwisy filtrowo olejowe, hamulce oraz niewielkie naprawy ceny części tych jakie do tej pory kupowałem zapewne niższe niż bmw czy merc.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto kupowałem w Niemczech więc jestem pewny jego historii. Z racji tego że mieszkam i pracuję w Niemczech to jest to z tego względu nieco inaczej niż kupując auto mieszkając w Polsce. W PL różnica w cenach pomiędzy markami premium a nie premium jest o wiele większa niż tutaj. Marki premium w niemieckim salonie sa tansze niz w Polsce z kolei marki wszystkie inne są tansze w polskich salonach. Przekłada sie to później równiez na ceny używanych samochodów. Dlatego w niemczech trzeba do używanego premium dopłacić mniej niż w pl.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cieknące uszczelki pod wtryskiwaczami oraz wibracje na lewarku skrzyni biegów. W każdym samochodzie się coś psuje a przy tym przebiegu takie dwie usterki raczej nie są czymś znaczącym. Jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic poważnego się nie wydarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B9 Avant