Wcześniej miałem przez 4 lata a4b8 z silnikiem 2.0 tdi 136KM w manualu. B9 pod każdym względem oceniam lepiej. Poprzednikiem przejechałem około 110tys km, tym jakieś 21tys. Ma 3cm wyzszy prześwit w tej wersji i to czuć na nierównościach przy wolnej jeździe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje baaardzo cicho. W zasadzie słychać go powyżej 3 tys obrotów. To jednak nie jest istotne, najważniejsze jak szybko zbiera się w normalnych warunkach drogowych. Moc jest dostępna od około 1500obr/min gdzie w b8 trzeba było mieć 1850 i był to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie jestem zadowolony. Minus to szarpniecie z 1 na 2 przy wolnym ruszaniu kiedy kola się toczą, ale przy bardziej dynamicznym ruszeniu to nie występuje.
4,0
Układ jezdny
Nie posiadam w mojej wersji zmiennej charakterystyki zawieszenia, pewnie wtedy można lepiej dopasować do siebie. Odnosząc się do b8 to tutaj jest bardziej komfortowo, a jednocześnie lepiej w zakrętach. Jeżdżę na 17 calowych oponach
5,0
Karoseria
Nie mam uwag co do karoserii, auto ma 4 lata i nie widać niepokojących odprysków, uszkodzeń. Istotne jest to żeby nie jeździć na zderzaku auta poprzedzającego bo wtedy odpryski są kwestia czasu. Szczególnie jeśli się jedzie za tirem który pędem powietrza szczególnie przy wyprzedzaniu zbiera wszystkie kamienie z pobocza
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem widocznosc jest dobra. Pomagają bardzo czujniki parkowania. Mam 176cm wzrostu i nie mam problemów z widocznością
5,0
Ergonomia
W zasadzie jest po prostu po niemiecku, czyli wszystko tam gdzie być powinno. Plus za sterowanie klimatyzacją za pomocą pokręteł i fizycznych przycisków, tak samo na kierownicy. Jeździłem nowym golfem i rozwiązania dotykowe do mnie nie przemawiają ale wiadomo są tańsze w produkcji. Polecam film Zachara gdzie opowiada o tym ile kosztuje jeden przycisk. Wybór A4 b9 był świadomy. Najważniejsze w Audi to ze wszystko działa. Po doświadczeniach z b8 wybrałem następcę. Ważne że poprawiona jest roleta bagażnika. To ze się sama podnosi i opuszcza to nic w porównaniu do poprzednika, gdzie występuje znany problem skrzypienia na każdej nierówności zasunietej rolety bagażnika. Miałem do wyboru w tej kwocie wiele aut, ale biorąc pod uwagę całokształt wybrałem znowu Audi. Niektóre były większe, modniejsze lepiej wyposażone ale b9 jest uniwersalne dla mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dziala bardzo sprawnie. Odnoszac się znowu do b8 tutaj wentylator na standardowych ustawieniach (auto)jest cichszy, tam powyżej 3/12 juz było glosno. Spirala elektrycznego podgrzewania daje ciepło bardzo szybko, bez względu na to czy jest to benzyna czy diesel zanim jeszcze ciepło będzie od silnika. Oczywiście benzyniak z
Nagrzewa się szybciej. Tam potrzebowałem jakieś 15km przez miasto w niesprzyjających zimowych warunkach, tutaj jakieś 5km. Ponadto w b8 wskazówka temperatury nie wchodziła przy temperaturze poniżej 5stopni na zewnątrz na rowne 90 stopni przy spokojnej jeździe. Zawsze była poniżej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisałem przy ergonomii, wybor tego modelu vyl świadomy. Jest więcej miejsca niż w b8, poprzez przeprojektowaną deskę, bagażnik jest niby większy o 15liteow, ale w praktyce raczej powiedziałbym ze jest to samo, czyli rodzina 2+1 lub 2+2 spakuje się bez problemu. Nasz wyjazd do Chorwacji na 3 tygodnie z dwoma hulajnogami xiaomi wymagal trochę pakowania i zdolności z tetrisa, ale ogólnie dalo radę
4,0
Wyciszenie
Myślę że dużo zależy od opon, bo to największy halas jaki dobiega do kabiny. Ponadto w b8 były nieco grubsze szyby lecz tutaj pewnie jak się ma szyby klejone akustyczne jest jeszcze lepiej. Ogólnie jest bardzo dobrze wyciszony. Szczególnie przy wyższych prędkościach to da się odczuć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza paliwem nic. Ponieważ auto jest na gwarancji to serwis w ASO, czyli wymiana oleju 670zl, wymiana klocków na przód około 1050zl. Żadnych innych czynności nie było
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych czasach kiedy skoda octavia zamiast 60 kilku tysięcy w podstawie kosztuje 100 tys lub więcej i kiedy golf jest tez znacznie droższy niż kilka lat temu, kiedy peugeot mianuje się premium głównie z pozycji cennika to uważam że cena od okolo 140tys za audi a4 jest atrakcyjna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak tzw drobiazgów. Auto jest bezawaryjne jak dotąd
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI 150KM 110kW
[l/100km]