Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Avant Facelifting

Rosynant2, 3 lata temu
Silnik 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B9 Avant Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przesiadłem się z sedana z tym samym silnikiem, ale bez quattro (wcześniej taka opcja nie była oferowana). Korzyść z napędu na cztery koła (ultra) jest ogromna, zwłaszcza na mokrej nawierzchni - odczucia jazdy w zakrętach również na plus. Po faceliftingu natomiast nie wszystko jest na plus (vs model z 2018) - są to drobnostki, ale widać w którym miejscu zaoszczędzono na materiałach...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostak sprawna i niewysilona, moim zdaniem świetnie pasuje do charakteru auta, kultura pracy jak najbardziej ok. W porównaniu z sedanem (bez quattro) pali ok 1-1,5l więcej. Funkcja miękkiej hybrydy w czasie jazdy jest włączona na stałe w trybie auto na drive select (nawet jeśli wyłączymy start-stop), polega na żeglowaniu i wyłączaniu silnika gdy komputer stwierdzi, że jest to możliwe by zaoszczędzić paliwo. Nie jest to uciążliwe ani odczuwalne.
4,0
Skrzynia biegów
Mapa skrzyni dostosowana do norm ekologicznych jak w większości audi/vw z tego okresu ma ok 1s laga po mocniejszym wciśnięciu gazu, można to zniwelować jednym ruchem ręki przełączając samą skrzynię w tryb sport. Nieco szybciej reagowała w modelu z 2018 roku.
5,0
Układ jezdny
W poprzednim aucie miałem adaptacyjne amortyzatory, w obecnym zrezygnowałem z tej opcji. W większości czasu jeździłem w trybie auto, czasami na dziurawej drodze przełączając na comfort. Uważam, że bez wersji z adaptacyjnymi amorami auto jest miło sprężyste i komfortowe, dodatkowo zawieszenie jest jeszcze cichsze.
5,0
Karoseria
Przód po faceliftingu podoba mi się mniej niż poprzedni, tył i linia boczna są ok. Spasowanie bardzo dobre, nie mam zastrzeżeń, choć dla niektórych auto może wydawać się nudne.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok i raczej typowa dla kombi z tego segmentu, kamera cofania jest obowiązkowa, dodatkowo mam pakiet zawierający np ostrzeżenie o ruchu poprzecznym czy monitory martwego pola - bardzo przydatna rzecz.
3,0
Ergonomia
W porównaniu z poprzednim autem z pokrętłem i touchpadem (na pokrętle) do systemu MMI - obsługa dotykowa jest bardziej absorbująca. Na plus jest system powiadomień (jak w telefonie) więc nie trzeba się przeklikiwać w opcjach np po wysłaniu celu do nawigacji z telefonu. Dodatkowo po pokrętle i przyciskach jest obecnie zrobiony płytki schowek, taki od czapy - może być w wersji zamykanej, ale wtedy trzeba mieć wykończenie tunelu środkowego w piano black - co jest nieporozumieniem. Większym nieporozumieniem jest zlikwidowanie fizycznego wskaźnika poziomu paliwa i cieczy, które standardowo okalały virtual cockpit. Wskazanie poziomu paliwa jest tylko na ekranie VC w miejscu gdzie miałem w poprzednim aucie inne wskazania komputera - bez sensu. Okrojono system dialogu słownego! to coś z czego często korzystałem i świetnie działało w poprzedniej wersji systemu (np. wyszukiwanie celu online, po podyktowaniu samochód szukał w google i przedstawiał wyniki). Teraz też niby można to zrobić, ale są inne komendy, które średnio działają przez co budzą frustrację. Dodatkowo zlikwidowano gniazdo na własną kartę sim - można korzystać z danych z telefonu lub od operatora przypisanego do e-sim wbudowanej w auto - oczywiście za dodatkową opłatą! Na plus w końcu radio internetowe jest w interfejsie radia i nie trzeba się gimnastykować jak poprzednio by je uruchamiać z poziomu aplikacji myaudi w telefonie. Na szczęście obsługa klimatyzacji odbywa się przez fizyczne przyciski, tu nic nie zmieniono, nadal można też szybko wyłączyć system start-stop.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Robi co ma robić, robi to sprawnie i cicho.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brakuje nieco miejsca na nogi z tyłu oraz szerokość z przodu mogłaby być większa. Bagażnik jest ok, choć nie ma szału, natomiast na plus, że jest bardzo ustawny i bardzo dobrze oświetlony (dwa paski led po bokach i światełko na klapie).
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, mam klejone szyby oraz system audio B&O (w końcu to jakoś gra vs Audi Sound System w poprzednim aucie). Gdzieś czytałem, że przy systemie audio B&O drzwi w audi są lepiej wyciszone i to by potwierdzał nieco inny dźwięk przy ich zamykaniu vs auto z Audi Sound System, może to subiektywne odczucie, ale uważam, że ten Avant jest lepiej wyciszony vs poprzedni sedan.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali więcej niż sedan z ośką, ale nie jest to jakaś przepaść, ok 1-1,5l/100km więcej. Po mieście to ok 10-11l, na trasie przy spokojnej jeździe ok 6l/100km, na ekspresówkach czy autostradach ok 7,5-8,5l/100km (górny wynik przy wysokiej średniej prędkości).
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nabyłem ze sporym rabatem, ale widać oszczędności vs poprzednik jakie zastosowano (np. brak chłodzonego schowka z przodu - sic!, inny materiał tunelu środkowego - ta część plastikowa, brak zaczepów dywaników pod nogi dla pasażerów z tyłu, brak slotów na karty SD czy brak odtwarzacza CD).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, ale auto przyszło z dwoma różnymi zagłówkami z przodu... Zamówiłem opcjonalne (w VW standardowe oczywiście) z regulacją góra/dół i pion/poziom no i auto ma jeden zwykły (góra/dół), a drugi taki jakie powinny być oba czyli opcjonalny. Czekam na wymianę...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TFSI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B9 Avant Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B9 Avant Facelifting