Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Avant Facelifting

Luk, 4 lata temu
Silnik 2.0 35 TFSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B9 Avant Facelifting 2.0 35 TFSI 150KM 110kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie doceniam ten samochód za całokształt. Jest to komfortowy bardzo dobrze prowadzący się pojazd, starannie wykonany z dobrej jakości materiałów. W mojej wersji cieszy oko, ale w wyposażeniu jest kilka opcji takich jak fotele z alkantarą, czarna podsufitka czy zewnętrzny pakiet czerń. W chromowanych wydechach prawdziwe rury po obu stronach, nie zaślepki.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód z kilkoma małymi wadami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Większych zastrzeżeń nie mam, wiedziałem na co się decyduję, natomiast czuć lekkie opóźnienia w reakcji na gaz i brakuje mu mocy podczas wyprzedzania na autostradzie. Owszem, po nagłym wciśnięciu pedału gazu samochód przyspiesza, ale wtedy skrzynia zrzuca 2-3 biegi w dół i silnik bardzo hałasuje.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, podczas jazdy płynnie i szybko zmienia biegi. jedyne zastrzeżenie to lekkie szarpnięcia przy wysprzęglaniu. Np gdy dojeżdżam do skrzyżowania, samochód się zatrzymuje i wtedy czasem czuć lekkie szarpnięcie ze skrzyni. Nie pojawia się to zawsze, ale się zdarza.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń, posiadam opcję drive select, ustawiłem sobie kierownicę na sport, wtedy stawia nieznacznie większy opór, który mi pasuję. Nie wiem jak zestrojony jest układ kierowniczy bez tej opcji. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a przy tym jest komfortowy. Posiadam felgi 18".
5,0
Karoseria
Stylistyka to kwestia gustu, przesiadłem się z Mazdy 6, która jest zdecydowanym przeciwieństwem stylistycznym. Natomiast mogę pochwalić Audi za grubość blach. O mazdę wystarczy, że się oparłem, a blacha uginała się pod naciskiem, w Audi tego nie zaobserowałem. Bardzo dobre materiały wykończeniowe w kabinie. Wszystko bardzo dobrze spasowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam, mam kamerę cofania i czujniki. Niektórzy narzekają na grubość słupka A, mnie jakoś bardzo nie zawadza.
5,0
Ergonomia
Tutaj bardzo dobrze, wszystko jest na swoim miejscu. Mógłbym przyczepić się do obsługi ekranu, który już nie ma pokrętła sterowania, ale kwestia przyzwyczajenia. Wszystko jest dobrze rozplanowane, ekran precyzyjnie i szybko reaguje na dotyk, więc według mnie, nie ma powodu do obniżenia oceny w tej sekcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 strefowa klimatyzacja pracuje jak powinna. Bardzo dobre ogrzewanie foteli, wentylacja bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco, ale gdy wyższe osoby odsuną sobie fotele, z tyłu zaczyna widocznie brakować miejsca. Wysokie osoby, które podróżują z pasażerami, według mnie będą narzekać na brak miejsca z tyłu. W tym przypadku Arteon, Passat, Superb, a nawet Mazda 6 dają więcej przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Do mniej więcej 120km/h jest bardzo dobrze, potem zaczyna być słychać lekki świst w górnej części bocznej szyby po stronie kierowcy. Nie mam podwójnych szyb bocznych, jeździłem testowym egzemplarzem z tą opcją i wyciszenie było rewelacyjne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba się liczyć z wysokimi cenami w ASO. Przeglądy i naprawy będą droższe niż w markach nie zaliczających się do klasy premium. Spalanie według mnie przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Katalogowo dwie gwiazdki mniej, moja konfiguracja 208k zł, ale po uspustach na wyprzedaży rocznika, auto stockowe świetnie doposażone w cenie słabiej wyposażonego VW Arteona lub Passata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam lekkie problemy z niestandardowymi dźwiękami z układu hamulcowego, ale nie jest to problem, który wpływa na bezpieczeństwo. Serwis wyczyścił, nasmarował jażma i przez jakiś czas było dobrze. Teraz znów problem powoli wraca. Myślę, że przyczyną może być to, że auto było ze stocku i stało nieużywane na zewnątrz przez kilka miesięcy czekając na klienta. Czasem również auto ma problem z rozpoznawiem głównego użytkownika. Na początku było to bardzo częste i irytujące, ale na chwilę obecną problem pojawia się incydentalnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obniżam o jedną gwiazdkę z powodu akcji serwisowej wymiany rozrusznikoalternatora. Otrzymałem informację, że samochód może się w skrajnym przypadku nawet zapalić. Audi prosiło o nieparkowanie w garażu i na parkingach podziemnych. Niestety z uwagi na ilość pojazdów zakwalifikowanych na akcję, czas oczekiwania na wymianę - kilka miesięcy. Mój egzemplarz jest już po bezpłatnej wymianie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 35 TFSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B9 Avant Facelifting 2.0 35 TFSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B9 Avant Facelifting