Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Allroad Quattro

zielonycesar, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B9 Allroad Quattro 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : quattro daje kopa
Inne : wnętrze jest chyba najładniejsze na rynku w tej klasie
4,0
Całokształt
Piękne, ale zbyt ciasne wnętrze. Świetny w prowadzeniu, ale zawieszenie mogłoby być lepiej wyciszone. To moje jedyne "ale". Cała reszta jest na piątkę!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma wystarczającą dynamikę, ale nie jest też mistrzem oszczędności. Może przy napędzie 4X4 i 190KM nie da się po prostu zejść poniżej 7,5l na 100km? Poprzednie auto - Ford Mondeo, przy tych samych prędkościach autostradowych i dość żwawym ruszaniu spod świateł palił o litr mniej.
4,0
Skrzynia biegów
Delikatny lag w niektórych momentach, ale ogólnie skrzynia pracuje bardzo dobrze, jak na automat.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze się prowadzi, ale w trybie "comfort" mógłby być odrobinę miększy jak dla mnie (znów zboczenie po Mondeo). Niestety jest dość głośne od spodu. Dziury polskich dróg nawet nie tyle się czuje, co słyszy jak się w nie wpada...
5,0
Karoseria
Auto jest bardzo zgrabne i w wersji allroad wygląda atrakcyjnie. Audi w bardzo wyważony sposób połączyło zadziorność z elegancją. Jest dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych większych problemów z widocznością. Kamera cofania w standardzie powoduje, że nawet nie muszę się oglądać na tylną szybę. Od zawsze jeżdżę w miarę nowymi samochodami i Audi ani się nie wyróżnia ani nie odstaje od konkurencji.
5,0
Ergonomia
Ja bardzo polubiłem rozwiązania Audi, mimo że moja starsza wersja A4 nie posiada dotykowego ekranu. Wszystkie przyciski są wysokiej jakości. Klimatyzację obsługuje się fizycznymi przyciskami, wszystko jest także w zasięgu ręki. Trochę dziwi mnie umiejscowienie cup-holderów, co sprawia, że wysoki kubek potrafi przesłonić panel sterowania klimą. To chyba jedyna rzecz, którą bym zmienił, ale i tak jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa sprawnie. W zimie pomaga podgrzewanie przednich foteli, dzięki którym da się jeździć nawet w samej koszuli gdy za oknem temperatura na minusie. To, na co zwróciłem uwagę to fakt, że przy dużej wilgotności powietrza przednia szyba lubi zaparowywać. Nie miałem takiej przypadłości w żadnym poprzednim samochodzie - nie wiem czy to przypadłość mojego egzemplarza, czy ten typ tak ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 193 cm wzrostu i z przodu mieszczę się bez problemu - jeździ się wygodnie. Natomiast nie ma najmniejszej szansy na to, żebym usiadł sam za sobą niczym w słynnym teście dwumetrowca. Na szczęście żona jest sporo niższa i w razie czego mieścimy się bez problemu za sobą.
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie słabe wyciszenie zawieszenia, byłaby piątka z plusem, bo wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Dopóki jedziemy po płaskich autostradach jest świetnie, nawet przy większych prędkościach. Na przeciętnej polskiej dziurawej drodze zawieszenie nieprzyjemnie tłucze, gdy w nie wpada.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest w miarę nowe, więc nie miałem dużych kosztów naprawczych, jedynie eksplotacyjne. Niestety za markę premium na każdym kroku płaci się ekstra. Przegląd w ASO z wymianą oleju miał kosztować prawie 3500 zł... Przy czym rozpiska zawierała wiele enigmatycznych pozycji typu: "szukanie usterki 30 min", które były pomnożone razy 2 bądź 3... Na szczęście mam zaufanego mechanika, gdzie podobna usługa kosztowała poniżej 1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używane, trzyletnie auto z przebiegiem około 50000km. Przy takim stanie samochód był przeceniony blisko o połowę i to bardzo adekwatna cena dla tego samochodu. Biorąc pod uwagę, że w tej cenie mógłbym mieć nową, dobrze wyposażoną octavię albo używanego świetnie wyposażonego a4 allroada, myślę, że dokonałem właściwego wyboru i jestem zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie daję maksymalną ocenę, bo nic się nie zepsuło, ale zrobiłem na razie tylko 10000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A4 B9

Liczba wpisów: 13

Audi A4 B9 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A4 B9 Allroad Quattro