Przeniesienie napędu
: Auto wyrywa w każdych warunkach, włączanie się do ruchu to tym autem przyjemność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Całą ta elektronika, za którą Audi tyle kasuje nie jest warta "funta kłaków" to raczej jakaś wersja beta na której Audi uczy się jak budować auta autonomiczne
4,0
Całokształt
Bardzo wygodne auto, świetny napęd, stosunkowo mały apetyt na paliwo, zadowalająca moc, średnia jakość wykończenia wnętrza, bardzo drogi serwis. Systemy wspomagania kierowcy niestety kosztują słono, a tak naprawdę są gadżetami i niczym więcej. Po co mi system jazdy w korku, który wyłącza się po minucie jeżeli nie uczestniczę w prowadzeniu auta razem z nim, po co system utrzymania pasa ruchu który pozwala autu przekraczać pasy w niekontrolowany sposób i wyłącza się jeżeli do tego dojdzie i po co system kamer 360 skoro za każdym razem trzeba go ręcznie włączać przeklikując ustawienia kamer...
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyspiesza rewelacyjnie, szczególnie w połączeniu z napędem na 4x4. Z pod świateł mało jest aut na drodze które są w stanie mu dorównać, ale przy wyższych prędkościach, na autostradzie wyraźnie brakuje momentu przy tej masie auta. Skoda Superb ze 150 KM TDI była nie do doścignięcia od 100 KM/h.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa dobrze, poprawnie ale wymaga wyczucia na każdym trybie jazdy, bo albo jak chcesz ruszyć spokojnie ta wyrywa, że w aucie wszystko fruwa, albo jak chcesz ruszyć "z kopyta" to skrzynia się zastanawia, czy na pewno o to Ci chodziło. Jest to szczególnie dokuczliwe, kiedy wcześniej jeździło się ręczną skrzynią biegów, gdzie kierowca miał pełną kontrolę jak auto ma się zachowywać.
5,0
Układ jezdny
Jest idealnie, nie buja, a przy tym jest bardzo cicho i komfortowo, auto praktycznie nigdy nie pozwoliło na "buksowanie" kół niezależnie od warunków, zawsze wyrywa do przodu.
4,0
Karoseria
nie mam uwag, poza tym że szerokie progi brudzą spodnie, a plastiki sinieją już po pierwszym myciu.
Komfort
3,0
Widoczność
W nowych autach to już norma, że przez szyby mało widać, nie wyobrażam sobie parkowania tym autem bez kamer, czy chociaż czujników, a po ciemku nie ma sensu się nawet obracać bo nie widać nic przez szyby. Plus za spryskiwacz tylnej kamery.
5,0
Ergonomia
Kwestia indywidualna, ale dla mnie auto jest idealnym kompromisem między tradycyjną obsługą, a ekranami dotykowymi, (ekran nie jest dotykowy)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zimą nagrzewa się błyskawicznie, zanim wyjadę z garażu z nawiewów dmucha już ciepłym powietrzem. Klimatyzacja za to jest zbyt agresywna i w trybie auto praktycznie ciągle mnie przeziębia, na szczęście jest tryb ECO który jest dla mnie idealny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie jest ok, ale nie jestem zbyt postawny 180 cm i 74 kg wagi
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze jak na zwykły samochód ale jak na auto premium to bez rewelacji, zwykłe Mondeo jest lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest bardzo drogie w utrzymaniu, zwykły przegląd i czyszczenie klimatyzacji 500 zł netto na szczęście przeglądy są w cenie, ale ceny powalają, "za co?"
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest bardzo fajne i bardzo drogie, gdyby nie finansowanie, nigdy bym się na nie nie zdecydował. Trudno jest mi znaleźć równie dobre auto ale za takie pieniądze człowiek oczekuje jednak niezwykłego auta, a to jest po prostu dobre.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysiadł wyświetlacz klimatyzacji, serwis wymienił bez problemu, poza tym skrzypią boczki drzwi i piszczą hamulce
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, póki co.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW
[l/100km]