Ocena kierowcy - Audi A4 B9 Allroad Quattro Facelifting
ŁukaszB,
2 lata temu
Silnik 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
28 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo wygodne auto, czym dłużej nim jeżdżę, tym bardziej doceniam. Jest to doskonałe auto uniwersalne, dla osób które nie lubią SUVów, a chcą uniwersalności. Napęd Quattro Ultra jest naprawdę bardzo sprawny, nigdy nie wiesz kiedy przełącza się na 1 oś a kiedy na 2. Gdy potrzebujesz przyczepności - zawsze jest. Błoto, śnieg, deszcz, szybka jazda po autostradzie, wypad nad jezioro i zjazd stromą górką, wysokie krawężniki w mieście - to wszystko jest proste dla Allroad. Auto potrafi więcej niż potrzeba przeciętnemu użytkownikowi. Zawieszenie jest ciche i wytrzymałe, można zobaczyć co ludzie tymi autami wyprawiają w terenie. Samochód jest na tyle uniwersalny, że jak jedziesz na spotkanie biznesowe, to nic mu nie brakuje, nie wkurza sąsiadów, możesz nim aktywnie żyć, bez ograniczeń. Nie myśl zaś, że to auto sportowe lub terenowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zrywny, wystarczający do dynamicznej jazdy. Spalanie niskie w okolicach 7l od nowości. Auto waży prawie 1800kg, korzysta ze skrzyni automatycznej i napędu na 4 koła. Nie licz na spalanie 4, oczywiście możliwe są takie wyniki na podmiejskiej drodze jadać 80km/h, ale to raczej w formie ekozabawy. Przyjąć trzeba 100-1200 około 5,5l/100km, prędkościach 140-150km/h spali około 7,2-7,5l/100km, w mieście 6-8l w zależności od zimnego silnika, długości trasy i wyrywania spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia generalnie sprawia dobre wrażenie, denerwuje "przeciąganie sprzęgła" przy ruszaniu automatu na 1. Program spełnienia norm emisji spalin odbija się, po gwarancji użytkownicy wgrywają bardziej cywylizowany program. Jest to szczególne irytujące w ekologicznych trybach jazdy. W trybie dynamic bardzo szybka zmiana biegów. Używam trybu auto do codziennej jazdy. Do szybkiego ruszenia z drogi podporządkowanej, lub wcięcia na rondo zmieniam skrzynię na sport jednym ruchem dźwigni do siebie. Łopatki za kierownicą bezużyteczne, jak w każdym niesportowym aucie.
4,0
Układ jezdny
cichy, dobrze trzyma się drogi, ale działa trochę z opóźnieniem. Nie jest to BMW serii 3, bliżej mu do komfortowego auta. Auto prowadzi się bardzo pewnie, ale nie ma sportowego układu jednego. Można ustawić większy opór na kierownicy w trybach jazdy, ale bezpośredni układ ze sportowym przełożeniem to nie jest.
5,0
Karoseria
dużo ciekawych przetłoczeń, masywny wygląd, zdecydowanie ciekawszy od zwykłej A4. Inny grill, szersze nadkola, minimalnie wyższy, szerszy rozstaw kół.
Komfort
4,0
Widoczność
słupki B i C są szerokie, z boku trzeba trochę się wychylić by widzieć za pasażerem. Słupki A wąskie - bardzo dobra widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, przyciski fizyczne ułatwiają ustawianie klimatyzacji, czy radia w czasie jazdy. Ekran dotykowy jest dość daleko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie bardzo skuteczne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa D premium do obszernych nie należy, jeżeli przesiadasz się z dużego auta z poza klasy premium D typu superb, mondeo to może Ci być we wnętrzu za ciasno.
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze wyciszone, mam tylko wyciszoną przednią szybę, gdy możesz wybrać klejone szyby boczne - zaznacz. Dobrze wyciszone są też nadkola. Nie słychać, że jeździ się dieslem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty obsługi są droższe niż w Oplu czy Ford, proporcjonalnej do wartości Auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte zakupu, wiele elementów jest w opcji, które w klasie są standardem, ale jak mówią "premium"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 awaryjności
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 204KM 150kW
[l/100km]