Zawieszenie
: Bardzo dobre, auto super się prowadzi, ale jednocześnie - niestety - mało trwałe.
Bardzo ekonomiczny silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wahacze do wymiany po 110 tysiącach
Inne
: USzkodzony spryskiwacz reflektora.
4,0
Całokształt
Auto jest piękne, byłoby doskonale gdyby jednak nie drobne niedoskonałości. No i afera ze spalinami. Trochę wstyd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, bezawaryjny - aczkolwiek wkurza zapalająca się nie wiadomo z jakiego powodu kontrolka silnika.
W porównaniu z silnikiem benzynowym 1.8T - mniej elastyczny, ale na pewno lepszy pd benzyniaków bez turbiny (oczywiście nie biorę pod uwagę pojemności >2.5l.)
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe właściwości trakcyjne. Prowadzi się wyśmienicie, również przy dużych prędkościach. Również jazda na mokrej nawierzchni nie sprawia problemów.
Natomiast zawieszenie jest mało trwałe - po 110 tysiącach wahacze do wymiany (w passacie wymieniałem po 70 tysiącach, i oba samochody kupowałem jako nowe).
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Niektóre przyciski denerwują.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Problem mają pasażerowie siedzący z tyłu. W przypadku wyższego kierowcy - tragedia
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda bez szaleństw. Na autostradach 150- 160. Przy włączonej na stałe klimatyzacji.
Wyłączając faktycznie dłuższe trasy (>500 km) różnica pomiędzy jazdą w granicach 90-100 a 150-160 nie przekracza 0.6 l/100km.
Bardzo oszczędny na trasach. Spokojnie jadąc da się zejść poniżej 5,0 l/100.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniony na gwarancji spryskiwacz reflektora.
Wahacze do wymiany po 110 tysiącach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW
[l/100km]