Zawieszenie
: Bardzo dobrze się prowadzi.
Cały układ kierowniczy na "plus" !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skrzypiące Słupki
Inne
: Klapki od spryskiwaczy reflektorów
Inne
: Osłony uchwytów tylnej klapy
5,0
Całokształt
Cena jest wysoka , bo wiadomo klasa premium , ale za to otrzymujemy wszystko , co dobry samochód powinien oferować.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TDI CommonRail (CR):
+Idealny na długie trasy
+Lepszy dźwięk niż 2.0 TDI (PD)
+Brak wady konstrukcyjnej występującej w 2.0 TDI (PD)
+Małe spalanie
+Wysoki moment obrotowy, dostępny od 1750 do 2500 obr./min
I trzeba pamiętać o odpowiednim traktowaniu , TYLKO wtedy będzie długo służył :)
5,0
Skrzynia biegów
+Bardzo precyzyjna
?Znana z diesli krótka "jedynka" , reszta biegów w porządku.
+6 bieg od 94 km/h dzięki temu małe spalanie na trasie
5,0
Układ jezdny
+Świetne prowadzenie
+Bardzo precyzyjny układ kierownicy
+Świetnie dopasowane wspomaganie kierownicy
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń , wiadomo jest to klasa D+ , gdzie liczy się też wygląd bryły a nie sama widoczność , ale i tak jest nieźle. Bardzo przydatne są czujniki cofania
+Duże lusterka zewnętrzne
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu , deska rozdzielcza nie jest przesadzona , jeśli chodzi o ilość guzików. Zegary mega czytelne i przy okazji piękne! Wsiadanie nie jest idealne dla wyższych osób , ale jak już się usadowimy to ta wada nie ma znaczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bez zarzutu , cały rok jeżdżę na takim samym ustawieniu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej niż w B7. Dla mnie (172cm) jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Idealne , to jest po prostu jakaś magia , jak Niemcy potrafili ten samochód wyciszyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na krótkich trasach jest duże , ponieważ silnik nie zdąży osiągnąć 90?C.
Średnie spalanie na trasie o długości 140km wyszło mi 6,6 przy czym ok 90km autostrady a prędkości 150-190 km/h , także bardzo dobrze.
Ocena dobra , ponieważ części nie należą (nie mają prawa należeć) do tanich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zakup nowego samochodu to wydatek rzędu 130tyś zł w górę. Cena jest odwzorowaniem jakości. Jest parę drobnych usterek i są one już wymienione na tej stronie w dziale "typowe usterki" .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-skrzypiące słupki
-klapki od spryskiwaczy reflektorów
-osłony uchwytów tylnej klapy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie wykryto
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW
[l/100km]