Ogólnie dostajemy samochód atrakcyjny wizualnie, który lepiej wygląda z zewnątrz niż w środku. Można mieć zastrzeżenia do plastików w środku coś jak Stilo albo Punto II. W porównaniu dotykowym do poprzedniej generacji Audi A4 to starsze wydaje się w środku fajniejsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jeśli chodzi o osiągi ok, ale dźwięk powinien być mniej słyszalny, nawet po rozgrzaniu drażni mnie nieco, gdy np. stanę na światłach.
Nie jest to demon prędkości ale taki rozsądny wybór to codziennej jazdy
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynią jestem trochę zawiedziony i nie chodzi tu o haczącą czasem dwójkę, ale o jej sterowanie. Ma się wrażenie że dźwignia jest jakby nie z tego auta - po prostu za długa przez co jest jakaś taka nieporęczna
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe dobrze tłumi nierówności. Poprawili coś w stosunku do poprzednich wersji. Jeśli chodzi o komfort przejeżdżania przez dziury i wystające szyny to nie ma porównania do Passata i innych aut o konwencjonalnej konstrukcji. Mam tylko nadzieję, że trwałość też poprawili bo wymiana tych elementów jest bardzo kosztowna, a jeśli to nastąpi poniżej przebiegu 100-120 tys.km to znowu tu coś napiszę o trwałości
Komfort
4,0
Widoczność
Plus za większe lusterka boczne, z tyłu jeśli jest to sedan i jeździ się często na zakupy lub po mieście to dużo wygodniej jest mieć czujniki parkowania
4,0
Ergonomia
Trochę na siłę wstawiają ten MMI bo trzeba szukać ustawień i opcji-da się przyzwyczaić, ale to nie jest już to że wsiadłem pierwszy raz i wszystko od razu wiedziałem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń ale ta \"trójstrefowa\" klima to takie trochę bardziej do folderu reklamowego hasło niż rzeczywistość. Jakieś pokrętło z tyłu jest niby tym sterowaniem-ma się wrażenie że kazali im to zrobić ale nie dali na to pieniędzy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to jakieś duże auto, można ponarzekać z tyłu, z przodu też jest wszystko takie zabudowane. Jest to auto raczej dla dwóch osób z dziećmi lub czasami czterech. Ale jeśli jest za ciasne można kupić A6 :)
3,0
Wyciszenie
Silnik powinien być bardziej wytłumiony, słychać go nawet po rozgrzaniu, gdy się stoi na światłach. Tańsza Skoda Superb 2.0TDI 170KM (a większa) jest cichsza i ma się wrażenie większego luksusu od Audi, ale trzeba zasłonić znaczek no i nie ten dynamiczny design. Jeszcze jeden minus A4 to wyciszenie nadkoli z tyłu. Jazda po mokrej drodze skutecznie pokaże nie doróbki w tamtym rejonie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie powinno spaść w miarę zwiększania się przebiegu więc na razie nie będę krytykował
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się że ten samochód nie jest wart tej ceny. Rażą tandetne plastiki, jakieś skrzypienia z tyłu. Silnik też nie poraża ani dynamiką ani wyciszeniem. Naprawdę lepsze wrażenia miałem z Superba, który większy z mocniejszym silnikiem też nowej generacji jest cichszy i ma się wrażenie słuszniej wydanych pieniędzy, bo mowa o takiej różnicy cenowej, że żonie można za to kupić nowego Grande Punto lub Yarisa!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest jeszcze zbyt nowe, ale dochodzą mnie niepokojące dźwięki z okolic tylnej kanapy i nadkoli. Coś tam potrafi skrzypieć na dziurach, poza tym na razie tyle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, zobaczymy przy większym przebiegu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW
[l/100km]