Silnik
: Dynamika auta i brak problemów z poborem oleju.
5,0
Całokształt
Po pierwsze uwaga - auto jest z USA, więc skrzynia biegów to 6 biegowy Tiptronic. Poza tym mimo upływu lat cały czas pozytywnie zaskakuje wyglądem zewnętrznym oraz brakiem zużycia wnętrza. Lakier trzyma się bardzo dobrze a skóra wewnątrz wygląda jak nowa - poza fotelem kierowcy, który jest najbardziej narażony na zużycie. Silnik TFSI po akcji serwisowej więc zużycie oleju bez uwag (około 300-500 ml na 10 000 km). Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, spalanie paliwa akceptowalne. Mógłby być trochę przestronniejszy w środku ale dla czteroosobowej rodziny z dzieciakami do wieku nastoletniego nie ma problemu. Czwórka dorosłych ma ciasno (chyba, że wszyscy mają poniżej 180 cm). Generalnie opinia jest bardzo pozytywna ale wynika to z mojego spojrzenia na samochody - po prostu lubię takie typy. W dwóch słowach - dynamiczna klasyka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po akcji serwisowej nie bierze oleju więc nie ma problemu -). Dynamiczny, elastyczny, przy jeździe emeryckiej potrafi zejść do 8l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowy Tiptronic jest rewelacyjny. Po wymianie oleju po 175 000 km olej w skrzyni był w bardzo dobrym stanie (nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał). Zmienia biegi bez zająknięcia. Tryb sport jest naprawdę atrakcyjny -)
5,0
Układ jezdny
Fantastycznie trzyma się drogi. Stały napęd na 4 koła jest rewelacyjny. Do tego dobre opony - przy opcji quattro wybieram całosezonowe.
5,0
Karoseria
Dynamiczna klasyka - mój ulubiony wybór.
Komfort
3,0
Widoczność
Chyba najsłabszy punkt auta. Wysoka tylna półka ogranicza widoczność do tyłu. Trochę można się również doczepić do przednich słupków - ale tylko dla formalności.
4,0
Ergonomia
Niewielkie, zwinne auto. Jakby widoczność do tyłu była lepsza nie miałbym się od czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów. Jak w każdym aucie wystarczy dbać o drożność odpływów i wymianę filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Drugi słaby punkt to przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Jeśli jedziesz we dwoje lub z dwójką nieletnich to nie ma problemu. Jednak dłuższa jazda we czwórkę może być męcząca. Pięć osób w aucie na dłuższą trasę w modelu z napędem na cztery koła to raczej pomyłka. No ale zakładam, że dokonujemy świadomego wyboru. -)
4,0
Wyciszenie
Na wysokim poziomie. Jednak powyżej 140km/h zaczynam delikatnie słyszeć wiatr w uszczelkach od drzwi. 10 lat - mają prawo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia kosztuje. Koszt paliwa jest chyba najbardziej znaczący w całości utrzymania. Jednak jest możliwość aby go zredukować - jazda na emeryta, tudzież zgodnie z przepisami. Inne części jak to w takim samochodzie. W ASO krocie ale ceny wysokiej klasy zamienników w sklepie z rabatami są jak najbardziej akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że ktoś kto kupuje tego typu auto zdaje sobie sprawę, że może kupić znacznie taniej innych samochód o porównywalnej wielkości. Zawsze pozostaje odpowiedź czy chcemy i nas stać tyle wydać jeśli można kupić taniej. To jak z mieszkaniem. Jeden woli mieszkać w bloku inny w domu jednorodzinnym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie przez prawie dwa lata nic drobnego się nie stało -) Wymiana filtrów, olejów, wycieraczek i klocków hamulcowych to bieżące utrzymanie a nie usterka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli poważną usterką jest wymiana przegubu i osłony to ten wpis jest na miejscu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSi 211KM 155kW
[l/100km]