Mała limuzyna o sportowych aspiracjach. Fantastyczne osiągi i rewelacyjne prowadzenie. Jakość montażu, materiałów bardzo wysoka. W codziennym użytkowaniu przeszkadza trochę... ciasnota
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi rewelacyjne, przyspieszenia i elastyczność są super. Spalanie bardzo rozsądne.
Trzymanie śię drogi świetne, zawieszenie ciche, sprężyste o dobrze dobranej sile tłumienia. Niby przedni napęd ale przyczepność bez zarzutu, minimalna skłonność do nadsterowności - bardzo łatwa do opanowania.
Komfort
1,0
Widoczność
Widoczność jak z niemieckiego BUNKRA! To chyba najsłabszy punkt auta. Siedzi się bardzo nisko, powierzchnia szyb bocznych jest mała, tylna jest mała i zasłonięta zagłówkami. Lusterka są małe - za małe!
3,0
Ergonomia
Generalnie wszystkie przełączniki są logiczne i w zasięgu ręki i są bardzo dobrze wykończone i oznakowane. Schowki są małe i nie mieszczą wszystkich \"przydasi\". Podłokietnik jest regulowany. Fotele (standardowe)jak dla mnie są za wąskie i trudno jest dosięgnąć pokręteł regulacji (ciasno)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo efektywnie i precyzyjnie. Świetna funkcja rozmrażania szyb przód/tył. Brakuje trochę nawiewów na tył.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie jest dość klaustrofobicznie, auto otacza cię ciasno z każdej strony, nawet dach jest tuż tuż nad głową. Wsiadanie i wysiadanie jest niewygodne, fotele usytuowane bardzo nisko, otwory drzwi są małe zarówno z przodu jak i tyłu. Ilość miejsca z tyłu tylko wystarczająca. Za to bagażnik jest bardzo pojemny
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest najlepsze jakie znam. Silnika nie słychać w ogóle, szumy powietrza minimalne dopiero od ponad 150 km/h. Można się cieszyć wspaniałym systemem audio bez ogranizczeń
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów w ASO - przegląd po 60tys + tarcze klocki przód - 4000 PLN horror! Ceny oryginalnych części - horror! Dużo taniej a równie dobrze jest w prywatnych wyspecjalizowanych serwisach.
3,0
Stosunek jakość/cena
No cóż - dynamika, osiągi i prowadzenie - generalnie sportowe aspiracje warte są swojej ceny.
Aspekt użytkowy tego auta - chyba nie.
Passat 1.8T jest bardziej praktyczny no ale nie daje takiej frajdy z jazdy...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zaciął się zamek tylnych drzwi( wymiana) zaciął się zamek blokady wlewu paliwa (wymiana).
Lakier zaskakująco niskiej jakości, bardzo łatwo ulega zarysowaniom a jest oryginalny od nowości!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Filtr paliwa jest... w baku! Trudna wymiana.
Zacinał się potencjometr w układzie dolotowym + obluzowała się plastikowa przepustnica - kontrolki sygnalizowały problem - do poważnej awarii nie doszło ale wymiana elementów była kosztowna
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TFSI 160KM 118kW
[l/100km]