Moja opinia może się Państwu przydać - przejechałem już ponad 200.000 km - często w długich trasach. Uważam że to zacne auto, prawie niezawodne, wygodne w długich trasach i do tego prestiżowe (mimo że to nie BMW czy Mercedes). Dopracowane w prawie każdym szczególe. Polecam to auto pod warunkiem zakupu z pewnego źródła (często widać na portalach używane auta z nierealnym przebiegiem - trzymajcie się od tego daleko).
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo że to tylko 143 to w połączeniu z multitronikiem w zupełności wystarczy by dynamicznie przemieszczać się po mieście i podróżować w trasie. Dzięki dołożeniu chipa jest znacznie lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Wielu narzeka na multitroniki ale dla mnie ta skrzynia jest świetna. Mocny punkt tego auta. Na pewno następne auto też kupię z przekładnią bezstopniową - cicha, elastyczna, po prostu bajka. Mały zgrzyt to źle spasowane łożysko czy coś tam na połączeniu z półosią - wymienili mi to bezpłatnie w ASO w ramach akcji (sami wezwali bo nic się nie działo jeszcze złego) i ponoć można jeździć spokojnie.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi, świetnie trzyma się drogi, jest przewidywalny w poślizgach i w miarę sztywny. Nie jest to auto na tor ale ma w sobie coś ze sportowca. Jeżdżę na kołach 18x245x40 i wielowahaczowe zawieszenie pięknie wybiera nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest fajnie. Na początku fotel mnie męczył bo jest twardy (dużo twardszy niż w B7) ale przyzwyczaiłem się i teraz jest ok. Mogę jechać 1000 km jednego dnia i nie mam problemów z plecami.
5,0
Ergonomia
Jak na auto tego segmentu jest doskonale. Miejsca jest dużo, z tyłu wygodnie (w dwie osby ale to chyba normalne w takim aucie), bagażnik pakowny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych minusów. Wszystko działa i spełnia moje oczekiwania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi, głowę itd. Widoczność też dobra.
4,0
Wyciszenie
W A6 jest dużo lepiej ale nie można narzekać porównując z C klasą czy BMW 3.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisuje w ASO ale plusem jest gwarancja mobilności bez limitu kilometrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest ale jakość jest niezła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic drobnego się nie wydarzyło przez 200.000 km jazdy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka to wyciek z pompy wody na 150.000 - przymusowa wymiana. Skorodowały też przewody od oleju Multitronika na 210.000 ale to już nie mały przebieg, poza tym auto non stop jeździ, czasem po 1200 km na dobę, a 800 to już norma
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW
[l/100km]