Silnik
: Bardzo elastyczny zwłaszcza po chip tuningu.
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze. Mam go od nowości, użytkuję sporadycznie, z reguły na dłuższych trasach. Ważne jest, aby olej w silniku wymieniać co 10 tyś, lub co rok, nie ma problemu ze zużywaniem oleju przez silnik, w myśl zasadzie jak się dba tak się ma . Pomimo kilkunastu lat posiadania nie mam zamiaru go sprzedawać.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 tsi seryjnie 160 KM i 250 NM. Po zakończeniu gwarancji moc zwiększona na 220 KM I 320 NM. Wrażenia z jazdy bez porównania z tymi sprzed modyfikacją.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ok, chociaż na początku do ok 5000 tyś km były problemy z włączaniem 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Samochód komfortowy, po założeniu kół 18" trochę bardziej sztywny, ale nadal ok.
Widoczność w porządku, duże szyby ułatwiają obserwację.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, bez problemowa obsługa, trochę irytujące sprawdzanie poziomu oleju w silniku ( elektronicznie ).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Miałem dwa razy problemy z klimatyzacją, powodem był przewód sygnałowy od czujnika ciśnienia klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość samochodu mogłoby być więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho , słychać tylko szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w zależności od stylu jazdy, można na trasie zejść do 6l na 100 km ale też i potrafi spalić 12l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam , że stosunek ceny do jakości jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać, ale samochód jest bezawaryjny, naprawiana była instalacja klimatyzacji, ostatnio wymieniana pompa wody, ale to chyba przez ilość lat , a nie przebieg samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można powiedzieć ,że samochód jest bezawaryjny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TFSI 160KM 118kW
[l/100km]