Silnik
: Ogólnie polecam to auto, ale następnym razem kupił bym silnik z mocą większą niż 143 KM
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
auto na plus, posiada kilka rzeczy które mnie denerwują np: trzeszczące plastiki w przestrzeni bagażowej, albo nie odczuwalna moc przy 4-5 pasażerach. Prezencja samochodu na 6+, środek na 5+, koszty utrzymania w zwykłych warsztatach oceniam na normalny poziom ( rozrząd w golfie V 2005 1.9 TDI 1000 zł, natomiast w audi A4 B8 FL 2012 11000 zł
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo przyjemny diesel, w miarę cichy, spalanie nie jest najmniejsze ale zgodne z oczekiwaniami ( ok 7 - 7,5 L)
3,0
Skrzynia biegów
głośna zmiana biegów i czasem trzeba "wbić bieg". Oczekiwałem czegoś lepszego od tego modelu. Denerwujące jest "klikanie" biegów przy zmianie.
4,0
Układ jezdny
Na fabrycznych oponach 225/55 autem bardzo "rzuca" na naszych Polskich koleinach. Jeżeli mamy dobrą drogę, przyczepność i prowadzenie w zakrętach jest rewelacyjne !
Komfort
4,0
Widoczność
nie ma problemu z widocznością. Z przodu wszystko ok z tyłu też, nie ma się do czego doczepić
5,0
Ergonomia
duży bagażnik, mnóstwo miejsca na przewożone rzeczy, w zupełności wystarczy przeciętnemu Kowalskiemu z 2 dzieci :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mocna, nawiew OK. Przy zwykłym klimatroniku brak nawiewu na pasażerów z tyłu, co może być denerwujące
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażera od kierowcy średnia ilość miejsca na nogi. Dla tylnej kanapy to samo. Jak na kombi to przeciętna ilość miejsca ALE tragedii nie ma !
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na Audi tej klasy jest PRZECIĘTNE ! Słychać silnik, i to bardziej niż można by się tego spodziewać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w Audi a4 FL 2012 2.0 143 KM to ok 7-7,5 L w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe. Biegi zmieniam przy ok 2,5-3 K obrotów, lubię sobie depnąć przy niższych biegach gdzie czuć wciskanie w fotel, natomiast na autostradzie prędkość standardowa to 140-150. Raz udało mi się uzyskać spalanie w zakresie ok 5,5 L na trasie Katowice - Ustrzyki Dolne (180 km autostrady i 180 km wiejskich dróg). Przy moich trasach gdzie mam ok 50 % miasta i 50 % autostrad tak jak pisałem wcześniej auto pali 7-7,5 L na 100 km. Jeżeli nastawiasz się na spalanie w mieście na 6 L to się naprawdę dziwisz ... Na trasie również nie ma co liczyć na 6 L chyba że zamierasz jeździć z prędkością max 120 km/h ale w takim wypadku po co ci 143 km ? Ten silnik daje radę przy max 2 osobach (czuć przyspieszenie) natomiast przy 5 nie czuć już "kopa" tylko po prostu przyspiesza. Max tym autem udało mi się wyciągnąć 226 przy jednej osobie :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie jest całkiem spoko, słychać trzeszczące plastiki w przestrzeni bagażowej co jest troszkę nie komfortowe ale nie utrudnia to znacząco jazdy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczące plastiki, przepalające się CZĘSTO żarówki od doświetlania zakrętów (na szczęście H7 ),
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rozrząd według producenta do wymiany przy 180 000 Km natomiast mi pompa wody strzeliła przy 170 000 km a pasek rozrządu już się "świecił" z wytarcia .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW
[l/100km]