Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant Facelifting

mkrex, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B8 Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Możliwość taniego upgrade silnika
Inne : Klimatyzacja
5,0
Całokształt
Auto kupione od 1 właściciela, który kupił auto w Pl. Przebieg przy zakupie 118k km, obecnie 150k km. W tej wersji silnikowej nie polecam. Górkę na A4 za Krakowem w stronę Katowic zaraz za bramkami zacząłem od 137 km/h i skończyłem na 137 mimo wciśniętego pedału gazu do oporu. Na szczęście auto kupione od razu z zamiarem modyfikacji, wersja silnikowa 2.0 TDI najtańsza a znacznie prosto i tanio modyfikowalna niedrogą seryjną turbiną z wersji 177 KM i chipem (niestety do modyfikacji dochodzi sprzęgło albo wzmacniane albo z sachs performance ponieważ seryjne ślizga się po zabiegu). Reszta o silniku opisana poniżej. Zero awarii. Generalnie jeżeli chodzi o wersję silnikową to polecam S4 B8 (3.0 Tfsi prosto i tanio modyfikowalne na 440-460 KM :) Niesamowicie modyfikowalne auto. Można dołożyć wszystko od elektroniki po quattro w cenach o wiele niższych niż np. BMW. Mimo znacznego upgrade'u mocy zero problemów.
Wrażenia
5,0
Silnik
W serii masakra, nie polecam, niesamowicie zdławiony programem silnik. Jest to generalnie 2.0 TDI wsadzany do wszystkich aut audi z tamtych lat a różnią się turbinami oraz oprogramowaniem. Po wymianie turbiny (turbo plug and play z wersji 177 KM) oraz chiptuningu rewelacja: 207 KM, 440 NM dostępnych w zakresie 2000-3400obr./min. Faktycznie jest duża turbodziura ale przy prawidłowej zmianie biegów tj. nie dopuszczaniu spadku obrotów poniżej 2000 obr./min. dziura nieodczuwalna. Niestety z racji FWD 440 NM to dużo i z racji bardzo mocnego wspomagania kierownicy praktycznie chce wyrwać kierownicę z rąk przy szybkiej zmianie biegów. Mam auta z większym NM ale tamte albo RWD albo AWD do tego z mniejszym wspomaganiem i czegoś takiego nie czuć. 5 gwiazdek za to że ze śmiesznych parametrów za relatywnie małe pieniądze można zrobić z niego naprawdę dość dobry motor.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna. Zmiany bez problemów, bez żadnych zgrzytów, przełożenia krótkie, lekkie. Biegi wchodzą jak ostry nóż w ciepłe masło co jednak nie jest do końca zaletą dlatego 4 gwiazdki; lżej niż w Volvo s60 D6 czy BWM e93 335i.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry skręt. Amortyzacja przyzwoita. Brak znacznych przechyłów przy 200 km/h na obwodnicy autostradowej Krakowa.
3,0
Karoseria
Nie wiem jak mam się odnieść do karoserii. Na całym aucie 40 mikrometrów. Winna polerowania i cienkiej wyjściowej warstwy lakieru? Oczywiście bez rdzy ale przy tej warstwie lakieru dość często dziury od kamyczków.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód bardzo dobrze, tył dobrze. Największe lusterka boczne jakie miałem ale SUVa nie miałem. Polecam parktronic przód i tył choć przód ze względu na dobry skręt nie potrzebny aż tak bardzo. Kamery cofania nie mam.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie znakomite. Klima automatyczna dwu strefowa (albo raczej 2 i pół strefowa bo tył pokrętło ciepło/zimno). Chłodzi mocniej niż Skoda Octavia 1 gen., Volvo s60 1 gen. czy BMW e93 Znakomity podział nie tylko stref ale i możliwości chłodzenia np. u kierowcy szyby przedniej a u pasażera z przodu ustawienia np. nawiewu na nogi. W pozostałych auta tez mam klimatyzacje automatyczne strefowe ale tam mam tylko możliwość ustawienia różnych temperatur prawo/lewo ale nie ma możliwości innych ustawień kierunków nawiewu. Ogrzewanie dość dobre. W Volvo silnik R5 2.4 D5 przy -30 stopniach silnik dalej zimny i wieje zimnym a tu jednak motor mniejszy i grzeje się szybciej choć oczywiście nie jest to 3 litrowa benzyna gdzie po 3 km jest ciepło. Polecam jednak grzane siedzenia. Tylna strefa to taka fatamorgana ale trochę działa; jak się ustawi na max czerwone to grzeje cieplejszym, jak się da max niebieskie to wieje zimniejszym więc trochę działa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma. Przód wiadomo można ustawić ale ja 172 cm i ogromnej przestrzeni to w tyle nie ma. Superb to nie jest, to nawet nie jest Octavia. Choć więcej miejsca niż w Volvo S60 1 gen. Raczej dla rodziny max 2+2 choć i tu przy dalszym wyjeździe tragedia, potrzebny box dachowy, Bagażnik ze względu na ładną linie tyłu mały (ponowie: Superb to nie jest, to nawet nie jest Octavia) aczkolwiek bardzo foremny, bez progu (płaska powierzchnia po złożeniu siedzeń tylnych). Kilka schowków, miejsce na 2 kubki (mały i duży)
4,0
Wyciszenie
Dobre do 140 km/h Dość dobre do 180 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie zepsuło ale mały przebieg. Ceny części relatywnie niewysokie, niższe niż BMW czy nawet Volvo. Nowe turbo 1800-2000 zł (wymiana przed tuningiem), sprzęgło renomowane z sachs performance 3000 zł (standardowe po chiptuningu ślizgało się) ale seryjne po 1200 zł Filtry, pasek rozrządu, pompa wody - ceny jak to w VAGu czyli dla mnie niewysokie. Co do spalania wkleję mój raport spalania: "Osobiście jestem zszokowany opiniami na temat spalania tego silnika i w ogóle spalaniu 2.0 TDI na tym portalu. Jest to najmniej oszczędny diesel jakim jeździłem. Porównując między 1,9 TDI 110 KM (Skoda Octavia) przepaść gdzie spalanie 5,5 l/100 km a moja żona potrafi zejść do 4,5 l/100 km. W Volvo S60 2,4 TDI D5 185 KM 400 NM spalanie średnie 7.0/100 km a przepaść między osiągami. Nawet różnica w masie tego nie tłumaczy: Skoda 1300 kg, Volvo 1500 kg, Audi 1540 kg. Obecnie auto po wymianie turbo z silnika 2,0 TDI 177 KM i chipie na 207 KM i 440 NM spala 0,5 litra mniej na 100/km.... Wszystko na tych samych trasach, przy tym samym stylu jazdy (70% miasto 100 tysięczne). Generalnie opinie na różnych forach audi podzielają moją opinię co do spalania więc dziwią mnie pozostałe opinie tutaj."
5,0
Stosunek jakość/cena
W wersji podstawowej cena wysoka, byłyby 3 albo 4 gwiazdki ale za 2000 zł turbo + 1400 zł chip + 3000 zł sprzęgło samochód mocniejszy niż wersja 177 KM które wyjściowo jak kupowałem chodziły po 15k zł więcej Znakomita klimatyzacja. Nic się nie psuje jak w świetnym Volvo S60 D5. Bajeranckie światła LED z przodu do jazdy dziennej, tylne neon LED i LED; kierunkowskazy tylne można zrobić na dynamiczne (ja przy pomocy dwóch kostek zrobiłem pół dynamiczne).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B8 Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B8 Avant Facelifting