Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant Facelifting

Robster, 8 lat temu
Silnik 1.8 TFSI 170KM 125kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B8 Avant Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko super (no może jak już się czepiać, to fabryczne audio mogłoby grać lepiej, nie można strumieniować muzyki z telefonu).
5,0
Całokształt
Ogólne wrażenie użytkowania auta po przejechaniu 4000km oceniam jako doskonałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość dynamiczny, po 4 tysiącach km spalił około 0.5l oleju (ponoć zupełnie normalne dla tego modelu). Bardzo dynamiczny powyżej 2000 obrotów. Komputer sam wylicza co ile kilometrów powinno się wymieniać olej (standardowo jest Long Life VW) -> bzdura kompletna, co roku albo po 15tyś kilometrów olej trzeba zmieniać bo się starzeje i zanieczyszcza, a komputer samochodu "zgaduje" ilość zanieczyszczeń ze stylu jazdy (więc nikt nie powinien na to patrzeć). Średnie spalanie w wakacje po mieście to 8l, we wrześniowych korkach podskoczyło do 9l - 10l. W trasie przy prędkościach 80/90 jakieś 6.5-7l, na autostradzie przy 140 około 8l. Reasumując, silnik dynamiczny i ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
CVT (multitronik) jest najbardziej komfortową skrzynią jaką można mieć w tym modelu. W trybie D niesamowicie płynna, trzyma silnik na niskich obrotach nawet przy dużych prędkościach. Przy gwałtownym planowanym manewrze wyprzedzania lepiej przełączyć na S (wtedy reakcja na gaz błyskawiczna, a silnik pięknie kręci się na czerwone pole :) ). Trzeba pamiętać o okresowym wymianie oleju w multitroniku - skrzynia jest super, ale jak się zaniedba to przy większym przebiegu padnie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo ciche i dość komfortowe, raczej z tych nieco twardszych (co osobiście preferuje)
Komfort
5,0
Widoczność
Dość dobra, duże lusterka boczne. Tylne czujniki parkowania oczywiście obowiązkowe (ale przednie i kamerę cofania można sobie podarować).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie trzeba się uczyć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W swoim modelu mam klimatyzacie 3 strefową -> chłodzona jest nawet przestrzeń nad roletą bagażnika (za zagłówkami). Rewelacja. Nie słychać szumu wiatru nawet w upalny dzień - wydajność bardzo dobra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach oczywiście przestrzeni bardzo dużo (a sportowe fotele mają pełną regulację wszystkiego - mega wygodne, choć z tych twardszych). Jeśli za kierownicą siedzi osoba powyżej 180cm to z tyłu robi się ciasnawo (miejsce na nogi).
5,0
Wyciszenie
Przy 140km na godzinę 1500 obrotów, słychać tylko opony i wiatr. Wyciszenie rewelacyjne
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest audi więc u Pana Staszka nie będę serwisować :) a ASO swoje kosztuje (1l oleju do tego silnika w aso to 90PLN). Do tego w multitroniku trzeba pamiętać o wymienianiu oleju (w zasadzie to w każdym automacie trzeba to robić, ale w tej skrzyni jest to szczególnie ważne).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma przejechane 61tyś. Przez 3 lata nic nie było robione z rzeczy nieeksplatacyjnych (czyli raczej niezawodne).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TFSI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28

Audi A4 B8 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A4 B8 Avant Facelifting