Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Allroad quattro

Adam, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI 143KM 105kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 229 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B8 Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Quattro po prostu robi robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wtryski - ale to chyba standard w dzisiejszych dieslach; zrobisz raz, masz spokój, dlatego warto mieć w zanadrzu kilka groszy na wypadek usterki.
4,0
Całokształt
Podwyższone kombi z super napędem, ponadprzeciętnymi właściościami jezdnymi, bardzo komfortowym wnętrzem i wyglądem, który w dalszym ciągu powoduje, że odwracasz się za każdym razem jak zostawiasz go na parkingu, żeby sobie popatrzeć i w duchu powiedzieć - "on jest mój". Genialne auto dla rodziny 2+2, w którym zalety w znacznym stopniu przewyższają wady. Złoty środek na polskie drogi, które pomimo coraz lepszego stanu, potrafią dokopać zawieszeniu i czasami plomba z zęba wypaść może. POLECAM
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika samego w sobie nie można mieć zastrzeżeń; ot zwykły, czterocylindrowy turbodiesel. W miarę cichy, elastyczny, oszczędnie obchodzi się z paliwem, lecz 143 KM i 320 Nm w tak ciężkim aucie, ze stałym napędem na 4 koła, to po prostu za mało.
4,0
Skrzynia biegów
Praca lewarka zmiany biegów to bajka! Krótkie skoki, biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, z charakterystycznym kliknięciem.. natomiast samo zestopniowanie skrzyni jest słabe; przełożenia są krótkie i słabo nadają się na autostradę (100 km/h - 2 tys obrotów; 140 km/h 2,7 tys obrotów); wpływa to negatywnie na poziom hałasu w kabinie jak i spalanie.
5,0
Układ jezdny
No tutaj to nie może być innej oceny :) Legendarny napęd Quattro (Torsen), lekko podwyższone zawieszenie, czynią z tego auta wszędołaza. Dojedziesz praktycznie wszędzie, nie straszne jest błoto, śnieg, lód. Oczywiście auto przechyla się w zakrętach bardziej niz regularny odpowiednik, ale i tak pozostaje bardziej stabilne niż 95% innych samochodów, nawet podczas ostrych manewrów. Zawieszenie jest twarde, układ kierowniczy bardzo precyzyjny (servotronic) więc jazda autem to czysta przyjemność, zarówno na autostradzie jak i w lekkim terenie.
5,0
Karoseria
Auto w dalszym ciagu może się podobać pomimo upływu lat. Powiedziałbym, że starzeje się z klasą. Aluminiowe wstawki dodają agresywności, plastikowe nadkola, progi jak i podwyższone zawieszenie dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z czymś więcej niż tylko zwykłe A4.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez to, że zawieszenie jest twarde, cierpi delikatnie komfort, aczkolwiek całokształt oceniam na 4,5 gwiazdki, gdyż kubełkowe fotele są bardzo wygodne, regulowana długość podparcia ud oraz dwupłaszczyznowa regulacja podparcia lędźwiowego sprawia, że każdy znajdzie tutaj odpowiednią pozycję za kierownicą, a długa trasa nie zmęczy.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą, dostęp do wszystkich przełączników, lewarka zmiany biegów i kierownicy to majstersztyk. Umiejscownienie sterowania systemu multimedialnego poniej lewarka to najwygodniejsze rozwiązanie; można zrobić dosłownie wszystko nie odrywając ręki z podłokiernika. Najwyższa ocena!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard w klasie - w zimie ciepło, w lecie zimno :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu pod dostatkiem, z tyłu trochę gorzej, jednak jest to A4, więc nie spodziewajmy się możliwości wyprostowania nóg na tylnej kanapie :) Powiedziałbym, że pod względem przestrzeni delikatnie poniżej średniej w klasie, ale i tak zadowalająco.
4,0
Wyciszenie
4,5 gwiazdki; przesiadając się z Audi A6 C6 czuję pewien niedosyt za sprawą szumów opływowych (większe lusterka) jak i bardziej słyszalnych opon, ale w dalszym ciągu jazda z prędkościami autostradowymi jest komfortowa; można na spokojnie, bez podnoszenia głosu rozmawiać z pasażerami. Silnik jest bardzo dobrze wyciszony; gdyby tylko skrzynia była dłuższa... ech..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto spala średnio 7 l/100 km, co uważam za dobry wynik biorąc pod uwagę masę auta, podwyższone zawieszenie (większe opory powietrza) oraz krótką skrzynię biegów. Co do utrzymania, to chyba każdy rozgarnięty mechanik zna tą technologię więc w razie usterki diagnoza szybka, naprawa prosta, lecz nie zawsze tania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie poziom wykończenia, jakość spasowania, jakość użytych materiałów jest na bardzo wysokim poziomie, więc po części rozumiem wysoką cenę. Nie rozumiem natomiast dlaczego większość elementów, która, aż sie prosi, żeby była aluminiowa, jest plastikowa - listwy wykończeniowe na drzwiach, blenda dookoła zegarów oraz bledna dookoła lewarka zmiany biegów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory padły mi wtryski oraz przegub wewnętrzny. Po wymianie brak usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B8 Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B8 Allroad quattro