Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

panWaldek, 14 dni temu
Silnik 2.0 TFSI 225KM 165kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przy 150 tys. km auto ma sprawne, fabryczne zawieszenie
Inne : Bardzo przyjemnie wykonane wnętrze. Jakość materiałów w środku na wysokim poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : układ zmarowania lubi sprawiać problemy
4,0
Całokształt
Przejechałem tym autem ponad 60 tysięcy kilometrów i ogólnie je lubię. Świetnie sprawdza się na wyjazdy w góry czy działkę do której prowadzi leśna droga. W mieście można zjeżdżać z krawężników bez strachu. Nie omijają go jednak usterki, czasami ciężkie do zdiagnozowania. To jeszcze tradycyjne quattro (nie ultra) w A4 z benzyną 2.0. Kupiłbym to auto ponownie pod warunkiem, że nie byłoby serwisowane w trybie wymian oleju long-life. Na dzień dzisiejszy przychylnie patrzę na B9.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dużo mocy i dobre spalanie biorąc pod uwagę osiągi. Pobór oleju pożej litrana 15 tys. km więc też w porządku. Za słaby uznaję układ smarowania, jest skomplikowany i zdarzają się z nim problemy, typu za niskie ciśnienie oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Manual pracuje precyzyjnie i przyjemnie. Przy 100 tys. km koło dwumasowe wymagało wymiany. Nie wiem jednak jak wyglądała wcześniejsza eksploatacja więc ciężko mi ocenić trwałość tego elementu.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy, a przy tym odrobinę sportowy. Dobrze sprawdza się na normlnych drogach. Przy tym trwały.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Auto dla 4 osób, od czasu do czasu dla pięciu. Bagażnik jest dość płytki, bo pod spodem jest dojazdówka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu można osuszyć wszystkie szyby jesienią i zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184 cm i bez problemu mieszczę sie za sobą. Nie jest to mondeo, ale też nie tego oczekiwałem.
4,0
Wyciszenie
Szum wiatru przy jeździe z boksem na dachu trochę za duży, ale silnik dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo zamienników dobrej jakości (ale nie do wszytkiego) i dobrych warsztatów ułatwia utrzymanie. Jak zdarzy się większa awaria to może być drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co drobnego się zepsuło przez 5 lat - rdzewiejące zaciski hamulcowe, - przetarty przewów od alarmu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- należy pamiętać o wymianie rozrządu co 100 - 120 tys. km - koło dwumasowe wytrzymało tylko 100 tys. km - problemy z układem smarowania typu czujnik, króciec od filtra oleju - trudna diagnostyka i potencjalnie duży problem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting