Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B7 Sedan

Michał, 4 lata temu
Silnik 2.0 TFSI quattro 200KM 147kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B7 Sedan 2.0 TFSI quattro 200KM 147kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przebieg momentu w porównaniu do silników z wtryskiem mpi jest po prostu genialny. Od dołu dużo momentu co czyni jazdę z mniejszymi prędkościami przyjemną, a gdy powyżej 4800 załączą się zmiennie fazy to auto dostaje jeszcze dodatkowego kopa ciągnąc aż do końca obrotomierza czyli 6800 obrotów
5,0
Całokształt
Auto jest naprawdę solidnie wykonane i czuć, że to nie jest tylko droższy passat. Materiały premium które zostały użyte do produkcji wnętrza są bardzo przyjemne w odczuciu do tego Prus przebiegu prawie 150 tyś km i 15 latach na karku we wnętrzu nie widać żadnych śladów użytkowania
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka z bezpośrednim wtryskiem która powstała na bloku 1.8t wykonanym z żeliwa, z aluminiową głowicą i zmiennymi fazami rozrządu to piękny pokaz inżynieryjnego kunsztu VW. Jest on często mylony z drugą generacją EA.888 lecz na szczęście w porównaniu do tego drugiego ea113 to silnik idealny. Pobór oleju wynosi dokładnie zero, pasek rozrządu sprawia, że eksploatacja jest tania, a wymiana łańcucha spinającego wałki jest również nie najdroższa więc nie ma tu większych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi miło, długie przełożenie wajchy zmiany biegów daje nam bardzo dokładny obraz jaki bieg wbijamy. Przełożenia dobrze dobrane do tego 6 biegów to niezmierny atut w trasie. No i oczywiście napęd torsen w tej skrzyni to bajka, praktycznie bezobsługowe połączenie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie mimo, że nie najniższe fabryczne to i tak jest zestrojone bardzo dobrze i z napędem quattro klei się do drogi będąc przy tym komfortowe.
4,0
Karoseria
Bardzo dobrze wykonana, ponadczasowa linia która wydaje się wcale nie starzeć. Wszędzie są proste linie. Niestety B7 cierpią na ból związany z rdzewieniem przednich błotników przez piankę wyciszającą pod nimi która nasiąka wodą i gnije.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Dużo płaszczyzn regulacji fotela i kierownicy sprawia, że znalezienie pozycji dla siebie nie stanowi absolutnie problemy. Do tego ustawienia odcina lędźwiowego to kolejny atut tych siedzeń. Podgrzewane fotele to cudowna rzecz w zimę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze i szybko, nie zawiesza się i nie ma generalnie jakichś większych problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy jest bardzo dużo, ale z tyłu jak na tą klasę to trochę mało, za to mamy pojemny bagażnik więc jak ktoś posiada dzieci to myślę, że nie będzie to jakiś dużo problem.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak to w klasie premium jest na bardzo wysokim poziomie. Silnik w trasie jest ledwo słyszalny jedynie gdy chcemy trochę poszaleć to usłyszymy ryk tej 4 cylindrowej budzącej się do życia bestii, ale nawet wtedy nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak to w VW nie są złe do tego mamy dużo zamienników więc jest to niewątpliwie atut, do tego te auta nie psują się jakoś mocno więc myślę, że pod tym względem jest o wiele lepiej niż u konkurencji
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość premium w takiej cenie to po prostu coś niesamowitego
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI quattro 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B7 Sedan